بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2022 ؛ مشخصات و راهنمای خرید تکراتو

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2022 ؛ مشخصات و راهنمای خرید تکراتو

لپتاپ 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD و 4 گیگابایت حافظه رم DDR4 داره که میتونید ازش برای ذخیره سند بعدی را ببینید اطلاعاتتون استفاده کنید. لنوو توی این مدل از یه باتری 2 سلولی استفاده کرده که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنه و با یه بار شارژ شدن، میتونه تا 5 ساعت دوام بیاره. برای اینکه بتونم این مقاله رو آماده کنم، مدل‌های زیادی رو از برندهای مختلف از نظر طراحی، نمایشگر، سخت‌افزار، نرم‌افزار، باتری، حافظه و کارایی باهم مقایسه کردم تا تونستم لیست زیر رو آماده کنم.

سرعت و عمر باتری مشابه، وب کم ۷۲۰p، صفحه کلید مجیک و دو پورت USB-C، در هر دو دستگاه یکسان است. همچنین صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی رتینا با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل در مدل M1 با پوشش رنگی P3 بهبود یافته و آن را نسبت به پنل قبلی پر جنب و جوش تر کرده است. حافظه رم RAM 4 گیگابایت گزینه مناسبی برای خرید لپ تاپ دانشجویی است چون می توانید با اضافه کردن 4 گیگابایت دیگر حافظه ظرفیت آن را ارتقا دهید. دوام باتری لپ تاپ به دلیل همراهی با دانشجو در مدت زمان کلاس دانشگاه اهمیت زیادی دارد.

  • این لپ­تاپ با قیمت بین 10 تا 20 میلیون تومان، مناسب رشته مهندسی و پزشکی و با قیمت 15 تا 20 میلیون تومان، مناسب رشته­های معماری و گرافیک می­باشد.
  • با توجه به اینکه قرار است که کارهایی با لپ تاپ انجام شود باید مدل مناسب انتخاب کرد.
  • دارای تمام ویژگی های بارز دستگاه پریمیوم است و به رنگ نقره ای خاکستری تیره موجود است.
  • با مطلبی که درباره بهترین لپ تاپ ها آورده ایم امیدواری در خصوص انتخاب و تهیه لپ تاپ دیگر دچار مشکل نشوید.
  • هنگام حمل و نقل ، این لپ تاپ بسیار براق است و می توان آن را به راحتی حمل کرد.
  • لپ تاپ های 15.6 اینچی زیادی وجود دارد، اما مدل های 16 اینچی مانند Dell Inspiron 16 Plus کمیاب هستند.

نمی‌توان گفت این لپ‌تاپ عالی است، اما نسبت به قیمتی که دارد، امکانات قابل قبولی را ارائه می‌دهد. برای مثال شما در لیست لپ تاپ های معرفی شده در بالا 2 لپ تاپ از سری Vivobook X515 را دیدید. هر دوی این لپ تاپ ها از سری های خانگی و استفاده روزمره ایسوس هستند اما با کانفیگ های متفاوت.

قرار دادن دیتاسنترها در فضا ؛ ایده خاص کمیسیون اروپا شدنی است؟

مهمترین ضعف لپ تاپ ایسوس R565EA-EJ1478 این است که حافظه رم آن فقط 4 گیگابایت است و به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما رم را به 12 گیگابایت ارتقا دهید. ارتقای رم لپ تاپ را می‌توانید به راحتی از طریق شرکت گارانتی کننده و بدون از بین رفتن گارانتی، انجام دهید. همچنین در نظر داشته باشید که سه مورد صفحه نمایش، پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را نمی‌توان ارتقا داد، ولی رم، هارد دیسک و SSD معمولا قابل ارتقا هستند.

Lenovo ThinkPad P15 Gen 2

این محصولات برای کاربری عمومی و روزانه تولید می‌شوند تا کاربری گیمینگ یا کاربری صنعتی. پس نکته‌ای که باید به آن توجه زیادی داشته باشید این است لپ‌تاپی که خریداری می‌کنید، با نیازهای شما و نوع استفاده شما مطابقت داشته باشد. یک دانشجو به لپ‌تاپی احتیاج دارد که برای استفاده روزمره مناسب باشد و همچنین بسته به رشته و استفاده بتواند از پس برخی کارهای سنگین نیز بربیاید. در کنار قدرت بسیار مناسب، برترین لپ تاپ اقتصادی لنوو برای سال ۱۴۰۱ حدودا 2.0 کیلوگرم وزن دارد و با بدنه فلزی خود می‌تواند حس یک دستگاه واقعا لوکس را القا کند. تاچ حرفه‌ای با پشتیبانی از حالت چندلمسی، وبکم HD و 2 پورت USB 3.0 در کنار پورت Type-C از دیگر ویژگی‌های این دستگاه هستند. این لپ­تاپ با قیمت بین 10 تا 20 میلیون تومان، مناسب رشته مهندسی و پزشکی و با قیمت 15 تا 20 میلیون تومان، مناسب رشته­های معماری و گرافیک می­باشد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3-ZE-NB

ازنظر درگاه‌ها هم، لنوو برای آیدیاپد 3 گیمینگ کم نگذاشته و دو درگاه USB 3.0 و یک درگاه تایپ C در نظر گرفته است. اگر لپ‌تاپ «Modern 15 ام اس آی» معرفی‌شده در بازه‌ی قیمتی ۱۸ میلیون تومان را با قدرت پردازشی بسیار بیشتری می‌خواهید، باید حدود ۲۱ میلیون تومان برای آن هزینه کنید. این نسخه از مدرن 15 ام‌اس‌آی از پردازنده‌‎ی AMD Ryzen U بهره می‌برد و در دیگر مشخصات با مدل مجهز به i3 نسل‌یازدهمی اینتل یکسان است. این نکته را نیز فراموش نکنید به‌‌دلیل استفاده از پردازنده‌ی ای‌ام‌دی دیگر از تاندربولت 4 خبری نخواهد بود. «لنوو IdeaPad 3» با داشتن پردازنده‌ی اینتل Core i7-1165G7، گرافیک انویدیا MX450، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی FHD، درگاه تایپ C و وزن ۱٫۶۵ کیلوگرمی می‌تواند جزو انتخاب‌‌های مناسب این رده‌ی قیمتی باشد. همچنین ۸ گیگابایت رم DDR و یک ترابایت هارد و ۲۵۶ گیگابایت SSD از دیگر امکانات آیدیاپد 3 لنوو محسوب می‌شوند.

این مدل با وزن ۲.۳ پوندی، به طور طبیعی در دستان شما سبک است و با هر بار شارژ می‌تواند بیش از ۱۳ ساعت و نیم عمر باتری را ارائه دهد. بهره وری، چند رسانه‌ای و قابلیت بازی، از جمله ویژگی‌هایی است که Dell XPS 15 می‌تواند آنها را به خوبی انجام دهد. این مدل طراحی جذاب و باریکی را ارائه می‌دهد که با قدرت بسیار عالی همراه شده است.