دکوراسیون مدرن ویلاهای شمال چگونه است؟

از استفاده از پرده های کوتاه برای پنجره ها به شدت پرهیز کنید یا پنجره های بزرگ استفاده کنید که تا کف زمین کشیده شده است. اما زمانی که به یک طراحی کلاسیک برای ویلا بنگرید، شما را به دنیای قدیم، یا تجمل گرایی شدیدی را به مخاطب القا می کند. سبک مدرن نسبت به سبک های دیگر جدیدتر می باشد، اما در همین زمان کوتاه بسیار مجبوب بوده و به همین جهت امروزه ویلای مدرن بسیار به چشم می خورد. طراحی خارجی ویلا به اندازه طراحی فضای داخلی اهمیت دارد تا حدی که در اکثر سبکهای معماری به تناسب کامل این دو فضا اهمیت بسیار زیادی میدهند. اما در مواردی که استثنا وجود دارد، از جمله طرحهای اقلیمیکه منطبق بر شرایط سخت آب و هوایی، موقعیتی یا وجود شیبهای تند سایت پلان ویلا طراحی میشوند، از جمله مناطق کوهستانی مانند طراحی و ساخت ویلا در دماوند که اکثر اراضی در کوهپایه و شیب قرار گرفته، میتوان فضاهای خصوصی و اتاق خواب را در بخشهای گود، نقاط پست تر شیب و سطوح پایینی طراحی کرد و طبقه بالا را به فضاهای نشیمن و عمومیاختصاص داد که بهره مند از نور و گرمای خورشید باشند.

هزینه طراحی داخلی ویلا

استفاده از جریان آب حتی به روش مصنوعی کار سخت و پرهزینهای نیست. سپس با چگونگی ساخت ویلا آشنا میشویم و در نهایت به این سوال پاسخ میدهیم که ساخت ویلا چقدر هزینه دارد و روش های کاهش هزینه ساخت ویلا را عنوان میکنیم.پس تا انتهای این مقاله باما همراه باشید. از آنجا که ویلاها معمولا برای گذراندن اوقات فراغت خانواده ها در نظر گرفته می شوند لازم است با توجه به نیاز افراد فضاهای لازم برای اتاق بازی و فضاهای تفریحی و امکانات ورزشی و استخر و غیره در نظر گرفته شود. اتاق خواب، جایی است که باید آرامش را در افراد به وجود آورد. در نهایت اقدام به طراحی مدرن ویلا در محدوده بودجه، بازه ی زمانی موردنظر در پروژه ساختمانی و سلیقه مشتریان و اعمال نظرات مهندسین معمار گروه لوکس آبان انجام می پذیرد. الف :طراحی ویلا :هزینه طراحی ویلا بر اساس متراژ و سبک طراحی ویلا بر اساس متر مربع محاسبه می کنند.

طراحی داخلی ویلا

طراحی داخلی امروزه به صورت یک تخصص دیده میشود و محدوده ای که در بر میگیرد بسیار وسیع تر از ان است که محدود به جنبه های زیبایی شناسی گردد اما از این رو که در بخش های داخلی خانه انجام میشود و ارتباط مستقیمی با زندگی و فعالیت های روزمره دارد موجب میشود که الفبای طراحی داخلی لوکس و خاص برای خانه برای بسیاری از مردم و به خصوص زنان خانه دار قابل فهم باشد اما در نهایت طراحی دکورسیون داخلی تاثیر زیادی بر عمق بخش های زیستی و کیفی جامعه را دارد پس به این جهت سعی میکنیم با عنوان کردن مطالبی پیرامون مباحث مختلف طراخی داخلی با بهره گیری از اصول و مبانی تجسمی و بررسی نمونه های موفقی که در این زمینه وجو دارد آگاهی افراد جامعه را بالا برده و شما را به کیفیت فضاهای داخلی و محیط اطرافتان ریزبین تر و حساس تر کنیم .

طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه اگر شما هم قصد دارید تا ویلای خودتان را لوکس بسازید یا ویلایی را که دارید تعمیر کنید و به صورت لوکس درآورید در ادامه ی مقاله همراه ما باشید. برای استفاده از آجر در نمای ساختمان باید از آجر مخصوص نما یا همان آجر نسوز استفاده کنیم. شکی در آن نیست که تمام ویلاهای مدرن و لاکچری به نوعی از زیباترین ایدههای نورپردازی استفاده کردند و این دقیقاً همان چیزی می باشد که در اصول طراحی ویلا به آن می پردازیم. ابعاد شاه نشین با توجه به مساحت بام تعیین می گردد و از 15 تا 50 متر مربع طراحی می گردد.

رنگهایی که در این سبک جلوه بیشتری را از خود نشان میدهند، رنگهای خنثی و گرم هستند. دکوراسیون داخلی این مکان باید با رنگهایی همراه باشد که هنگام غذا خوردن آرامش بیشتری ایجاد کند. یکی از دلنشین ترین و زیبا ترین سبک هایی که در سبک شناسی دکوراسیون داخلی ویلا ها و خانه ها دیده می شود. یعنی سالن را می توان به چند بال تقسیم کرد. در طراحی ویلا دوبلکس به دلیل استفاده از طبقات از نور طبیعی خورشید بهره بیشتری می توان برد. وید: وید به معنای فضای خالی است که در کف طبقه دوم ویلا ایجاد می شود وجود وید (VOID) کاربردی های مختلف از جمله کمتر کردن مساحت طبقه ، ایجاد زیبایی و لوکس تر کردن فضا دارد . وجود وید باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شود چراکه ارتفاع ویلا دو برابر به نظر میرسد و بین فضای طبقه بالا و پایین ارتباط بصری خوبی به وجود می آید.

طراحی داخلی ویلای کلاسیک با به کار بردن سنگ های مجلل، دیوارهای با ارتفاع قابل توجه و بیشتر از حد معمولی، ستون های سنگی و مرمرین مرتفع، پنجره های متقارن، مبلمان و سرویس ناهارخوری استیل و پرابهت، آینه های قدی، مجسمه های مرمرین، کاغذ دیواری های لوکس و … نوع کاربردی که یک ویلا در یک منطقه دارد، باز هم به طراحی ساختمان باز میگردد.به این مفهوم که برخی از انواع ویلاها از سبک کلاسیک پیروی میکنند، اما از نمای شیشهای و نمای فلزی و استیل دارند و برخی دیگر از ویلاها ساختار مدرن می باشند، اما از مصالح بتنی مقاوم و با ساختار خلاقانه برای ساخت آنها استفاده شده است. زیرا شما در هنگام بازسازی داخلی ویلا، یک فضای مشخص را در اختیار دارید و تنها می توانید با ایجاد تغییرات جزئی، آن را بازسازی نمایید. معمولا پس از اینکه تحقیقات دقیق در مورد طراحی و ساخت ویلا انجام میدهید، به این نتیجه خواهید رسید که لازم است با یک تیم حرفهای به منظور اجرای طرح خود مشورت نمایید.

همچنین وجود وید باعث ایجاد پنجره های وسیع و یک تکه در نمای ساختمان می شود. یک راه پله مارپیچ مستقل در وسط اتاق می تواند چشم نواز و هوشمند به نظر برسد. پله: انواع و اقسام مختلفی از پله ها در ساختمان های دوبلکس می توان اجرا کردکه انتخاب این پله ها بنا به پلان معماری ویلا و برحسب سلیقه ی مالک صورت میپذیرد. از این طریق صاحب ملک می تواند با استفاده از گوشی هوشمند خود و از راه دور، به امور داخل رسیدگی کرده و آن را کنترل کند. این کار برای جلوگیری از نفوذ آب از طریق درزهای بین هر زونا به داخل ساختمان شما است. برای مثال از این مناطق می توان به خرید ویلا شمال در شهرهای محمودآباد، نوشهر و چمستان اشاره نمود، چرا که این مناطق علاوه بر حضور سرمایه گذاران بسیار در بازه زمانی طولانی، دارای آب و هوایی عالی و دسترسی مناسب می باشند.

طراحی داخلی ویلا مدرن

در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای مدرن، از فاکتورهای مختلفی استفاده میشود. اقلیم منطقه ، جهت و شدت وزش باد ، زاویه تابش خورشید، نوع بافت شهرسازی( بطور کلی ویلاها و خانه های اطراف) ، قوانین شهرداری جهت ساخت ویلا ، افرادی که قصد استفاده از ویلا را دارند و همچنین عمر ویلا که بایستی بیش از یکصد سال عمر کند.سبک های مختلفی در طراحی ویلا وجود دارد: سبک ویلاهای ایرانی، ویلاهای مدرن و ویلاهای کلاسیک که هر کدام ویژگی و خصوصیات خود را دارند.

طراحی داخلی ویلا های مدرن

می توانید این سبک از معماری را در طراحی ویلا ها مورد استفاده قرار دهید. این فضا به عنوان قلب آپارتمان برای جمع شدن خانواده در پایان روز عمل می کند. برای طراحی ویلا مدرن یا ویلای کلاسیک و حتی ویلاهای لاکچری نیاز به یک طراح باتجربه دارید که بتوانید طراحی و اجرا قوی عمل کنید. پلان ویلا دوبلکس یا نقشه ویلا دوبلکس باید مطابق با سلیقه شما طراحی و ساخته شود تا بتوانید به مدت یک عمر در آن راحت باشید. این ایدهها به شما کمک میکند که ویلای شیکتری داشته باشید و از لوازم خود به خوبی مراقبت کنید. اگر فضایی در خانه شما سرد و بی روح به نظر می رسد، برای گرم کردن آن از عناصر طبیعی مانند چوب یا گل و گیاه کمک بگیرید. برای گرمایش داخل ویلا، میتوانید با استفاده از شومینه در طرحها و مدلهای متنوع، فضای خود را زیبا و البته گرم کنید.

طراحی ساختمان و ویلا یک فرآیند ویژه می باشد که باید توسط افراد حرفهای و با تجربه در این زمینه طراحی و اجرا شوند..افرادی که به عنوان طراحان ساختمان و طراحان ویلا از نظر نمای داخلی و معماری بیرونی مشغول هستند، باید واقعاً به این کار خلاقانه و با علاقه طراحی کنند، اصول طراحی ویلا و ساخت و ساز را به خوبی درک و تجربه کرده باشند و دقیقاً بدانند که چگونه بنا را طراحی کنند تا هزینه اجرا مناسب تر باشد. در خانه دوبلکس انتخابی ما ، به دکوراسیون داخلی نشیمن توجه ویژه ای شده است . استفاده از نور جنوبی و وجود دربهای کشویی بزرگ هم نکته ای حائز اهمیت در متصل نمودن فضای داخلی به خارجی در زمان عصرگاهی و غروب خورشید می باشد و باعث افزایش بهره مندی و شادابی ساکنین می شود. در طراحی ویلا دو طبقه مهم ترین نکته تقسیم و جداسازی فضاهاست. به طور مثال، طراحی ویلا دوبلکس و طراحی ویلا تریپلکس به همراه یک حمام و سرویس بهداشتی در هر طبقه اجرا میشود.

این موضوع به این معنا میباشد که به عنوان مثال شما در طراحی ویلا دوبلکس میتوانید فضا های عمومی تر مانند آشپزخانه، نشیمن، پذیرایی و اتاق تلویزیون را در طبقه همکف و فضا های خصوصی تر مانند اتاق خواب ها ، نشیمن خصوصی ، حمام را طراحی داخلی ویلا کوچک در طبقه اول. با باز شدن درب های کشویی بزرگ پاسیو، آشپزخانه و نشیمن به صورت جسمی به یکدیگر متصل می شوند. در طراحی ویلای دویلکی می توان در طبقه همکف اتاقی را به عنوان اتاق خواب مهمان طراحی کرد و اعضای خانواده اتاق مختص به خود در طبقه بالا را داشته باشند. فاکتورهای زیادی در طراحی ویلای دو طبقه دخیل هستند از جمله نوع پلان معماری و سبک ویلا که بیشترین و مهم ترین تاثیر را بر تقسیم بندی فضاها ، نمای ساختمان و حتی نحوه ی چیدمان مبلمان و دکوراسیون خانه دوبلکس می گذارد.

طراحی داخلی ویلا کلاسیک که ما استفاده می کنیم می توان یک ویلای مدرن ساخت که در عین به روز و لوکس بودن هزینه هایی به مراتب پایین تر از ویلاهای مشابه در سبک های دیگر ساخت. در واقع همانطور که استخر، اندازه پنجره، محوطه سازی، طراحی دکوراسیون داخلی و این موارد برای ویلا حائز اهمیت است، هوشمند بودن خانه نیز به عنوان یک اصل اساسی و مهم در نظر گرفته میشود. امروزه در معماری ویلاهای مدرن و لوکس , دکوراسیون داخلی آن ها اهمیت بسیاری دارد.

آنها برای فرار از دود و شلوغی شهرهای بزرگ ترجیح میدهند که زمین را در محیط آرام و خلوتی آماده کنند و دوره فراغت خود را با خانوادههای خود بگذرانند. جذابیت اصلی در طراحی ویلا دوبلکس پنجرههای بزرگ آنها است. وجود فضاهای بزرگ با سقف های بلند و استفاده از نور طبیعی در محیط، شاید مهم ترین پارامترها در طراحی مطلوب باشد و کاربرد زیادی نیز در طراحی داخلی ویلا داشته باشند. سقف این ویلاها بلندتر است و زمانی که مبلمان و اسباب و اثاثیه را داخل آن میچینید، شلوغی و ازدحامی را مشاهده نمیکنید. در روم باستان دو نوع اصلی ویلا وجود داشته است: ویلا اورنا، که در داخل شهر روم و قابل دسترس بوده است.

دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

هرچه ارتفاع سقف بیشتر باشد، جذابیت محیط بیشتر است و نمای جذابتری به ویلای دو طبقه شما خواهد داد اگر محدودیت ارتفاع ندارید، سقف طبقه همکف (نشیمن و پذیرایی ) را بلندتر در نظر بگیرید. اگر برای سقف سوله یا سقف ویلا خود به دنبال طراحی سقف شیروانی هستید، جنبههای مهمی وجود دارد که باید آنها را بدانید. سبک طراحی کلاسیک، ، ایرانی و سبک مدرن و معاصر، همگی جزء اصول طراحی ویلا مدرن در شمال دستهبندی میشوند.اگر میخواهید زیباترین طراحی را برای ویلا خود انتخاب کنید و مشتریان بیشتری را برای ساختمانها جذب کنید و همچنین بنای خود را برند کنید در منطقه خود، نکات مهمی وجود دارد که باید به آن بپردازید.

اگر میخواهید از بافت و الگوی خاصی در طراحی ساختمان استفاده کنید باید به حجمهای هندسی و چند ضلعیها یا استفاده از خطوط مورب، شکسته یا منحنی بسیار دقت کنید.الگوها و بافتها در ویلا، نمای داخلی و معماری بیرونی را زیباتر و منحصر به فرد نشان میدهد. به منظور صرفه جویی در انرژی و همچنین جذب نور، بهترین مکان برای قرار گرفتن ساختمان ویلا، شمالیترین نقطه زمینی است که میخواهید در آن ویلا بسازید. باتوجه به جهت طلوع و غروب خورشید که از مشرق طلوع کرده و از غرب غروب میکند، جذب انرژی به بهترین صورت ممکن اتفاق میافتد. طراحی ویلا دربا الگوگیری و توجه به بافتها شاید یک عبارت ناملموس برای شما باشد! یا به عبارت دیگر دسترسی مناسبی از فضاهای مختلف خصوصا درب ورودی به پله فراهم باشد. را برای مالکین فراهم می آورند اما باید هزینه های ساخت ویلا و امکان اخذ مجوز بیش از دو طبقه را بررسی کرد.