پلنیوم باکس و فیلتر باکس شرکت مهندسی تهویه اتاق تمیز مهر

سیستم تهویه دریچه خطی و اسلوت جهت ایجاد هوای مطبوع نیازمند جعبه تنظیم هوا یا پلنیوم پلنیوم باکس کانال باکس هستند. همچنین به‌کارگیری از پلنیوم باکس در شبکه توزیع هوای سرد و گرم نیز امری ضروری خواهد بود. بنابراین استفاده از پلنیوم باکس به منظور ایجاد اختلاط کافی هوا وتوزیع یکسان هوا درطول، امری لازم ومهم است. این خیلی مهم است حتما، جنس پلنیوم باکس مورد استفاده از ورق گالوانیزه باشد.

  • با ورود پلنیوم باکس ها این اشکال رفع شد و باعث شد که شما یکنواختی هوا را در سراسر فضا داشته باشید.
  • پلنیوم باکس از محصولات سفارشی هستند که آن‌ها را بر اساس نیاز مصرف‌ کننده‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌کنند.
  • از پلنیوم باکس عایق شده برای سینماها، امکان تجاری، بیمارستان‌ها و … می‌توان استفاده کرد.
پلنیوم باکس و فیلتر باکس شرکت مهندسی تهویه اتاق تمیز مهر

به طور کلی پلنیوم باکس به عنوان توزیع کننده هوا به صورت یکنواخت فعالیت می کند. این باکس یکی از تجهیزات جدید در صنعت تهویه می باشد که 0 تا 100 در این مقاله در این باره صحبت کرده ایم. جعبه‌های پلنیوم از پانل‌هایی سبک و محکم ساخته می‌شود که می‌توان آن‌ها را در سیستم‌های فلزی (مثل دریچه فلزی که از استحکام خوبی برخوردار هستند) مورد استفاده قرار داد. گروه صنعتی تهویه فراز، هم در زمینه ی تولیدِ انواعِ پلنیوم باکس و هم انواعِ باکسها و تبدیلهای دیگر، در حال فعالیت و ارایه خدمات میباشد. ویژگی دکوراتیو بودن این تجهیز باعث میشود در مکان های مختلف مانند منازل مسکونی، پاساژها، مجتمع های تجاری، هتل ها و حتی ادارات از آن استفاده کرد. همچنین این محصول را به صورت کاملا مخفی نیز میتوان نصب کرد که تاثیر بدی بر زیبایی سقف و یا دیوار مورد استفاده نداشته باشد.

بست های خرچنگی یکی از آپشن های موجود در طراحی باکس های پلنیوم هستند که با وجود آن ها دیگر نیازی به سوراخ کردن دریچه ها نخواهید داشت این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر ظاهر این سیستم ها داشته و نیاز شما را به درپوش از بین می برد. جهت یکنواختی جریان هوا در ساختمان ها نیاز به استفاده از وسیله ای می باشد تا فشار هوا را به صورت یکنواخت پخش کند، پلنیوم باکس وسیله ای جدید است که بدین منظور از آن استفاده می شود. در واقع کاربرد پلنیوم باکس تعادل در فشار هوا و پخش هوا به صورت تدریجی می باشد. بست های خرچنگی یکی از آپشن های موجود در طراحی باکس های پلنیوم هستند که با وجود آنها دیگر نیازی به سوراخ کردن دریچه ها نخواهید داشت این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر ظاهر این سیستم ها داشته و نیاز شما را به درپوش از بین می برد. معمولا پلنیوم ها به صورت تکه های یک متری در طول خط مورد نظر برای نصب دریچه خطی در کنار هم قرار می گیرند و دریچه تا طول قابل تولید به صورت یکپارچه روی آنها نصب می گردد.

نکته مهم در نصب جعبه تنظیم هوا قرارگیری بین 80 الی 120 سانتی‌متری کانال باکس پشت دریچه هوا بوده تا فضای لازم برای تثبیت و تنظیم جریان هوا وجود داشته باشد. پلانیوم باکس بر اساس تعداد و نوع دریچه درخواستی طراحان داخلی و بر اساس طول، عرض و ارتفاع مورد نیاز سیستم هوارسانی می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. جنس آلیاژ به‌کار رفته در ساخت جعبه توزیع هوا از نوع ورق گالوانیزه یا آلومینیوم بوده و در دو حالت همراه با دریچه هوا یا دارای پنل نصب انواع دریچه هوا قابل تولید است.

هنگام استفاده از پلنیوم باکس‌ ها با توجه به طولی که دارند به‌راحتی می‌ توان چند ورودی هوا را روی آن‌ ها قرار داد. از طرفی باید بگوییم که دریچه‌ های خطی اسلوتی که به ‌صورت دکوراتیو در اندازه‌ های بالا به کار می‌ روند قادر نخواهند بود که هوادهی را در طول بالای دریچه انجام دهند، به‌ همین‌ علت برای توزیع هوا از باکس پلنیوم استفاده می‌کنند. شرکت تهویه فراز تولید کننده و طراح انواع کانال های خرطومی و فلکسیبل، دریچه تنظیم هوا، کانال هواساز، دودکش صنعتی و هود صنعتی ، دمپر کانال، عایق الاستومری می باشد. عمدتاً جهت مرتبط ساختنِ لاینِ اصلیِ کانال هوا در سقف کاذب و پلنیوم باکس، از انواعِ کانال خرطومی(فلکسیبل) استفاده می شود که بوسیله ی بست و چسبِ هوابندی از هر دو سو هوابندی می شود. برای آگاهی از قیمت پلنیوم باکس باید فاکتورهایی نظیر ابعاد، تعداد مورد نیاز، قیمت بروز مواد اولیه و هزینه های حمل و نقل را در نظر گرفت.

پلینوم باکس پیش عایق 4 برابر سبک تر از نمونه ساخته شده با فلزات گالوانیزه شده است و به علت ویژگی عایقی که دارد، رطوبتی درون آن جمع نخواهد شد و در کنار آن سرعت ساخت بالاتر + قیمت کمتری دارند. این محصول همچنین به علت طراحی زیبایی که دارد بیش تر مورد توجه قرار گرفته است و می توان از آن به عنوان یک المان تزئینی در انواع محیط های شخصی و کاری استفاده داشت. این محصول با کارکرد خود، موجب یکپارچه سازی فشار هوا شده و بدین ترتیب هوا را به صورت آرام و با فشاری یکسان به محیط پخش می کند. 3-امکانِ ساخت در انواعِ سایز و ابعادِ متنوع ،با درنظرگرفتنِ شرایطِ سقفِ کاذب. امیدواریم از مطالعه مطالب گفته شده اطلاعات کافی را در مورد پلنیوم باکس ها و قابلیت و کاربردهای استفاده از آن ها را کسب کرده باشید. پیشنهاد می شود چنانچه قصد خرید پلنیوم باکس ها را دارید ابتدا بررسی های خود را انجام دهید و سپس اقدام به خرید کنید.

دسته بندی محصولات

وجود جعبه تنظیم هوا در سیستم هوارسانی امری حیاتی و کلیدی بوده و باید در انتخاب نوع، مدل و مرغوبیت محصول خریداری شده نهایت دقت را به خرج دهید. شرکت تهویه سان با بیش از 25 سال سابقه فعالیت در صنعت محصولات کانال‌کشی، تهویه و هوارسانی اقدام به راه‌اندازی وبسایت فروشگاهی اینترنتی خود نموده تا شما عزیزان با مراجعه به آن دغدغه خرید اجناس باکیفیت را نداشته باشید. با خرید مستقیم انواع پلنیوم باکس از تولیدکننده برتر کشور در صنعت محصولات شبکه هوارسانی موجب حذف دلالان و واسطه‌های فروشگاهی شوید و از کاهش هزینه‌های خرید لذت ببرید. جهت تنظیم میزان هوای ورودی یا خروجی از دریچه اسلوت می توان پشت دریچه اسلوت، دمپر تنظیم هوا تعبیه نمود که جنس این دمپر از نوع آلومینیوم آکسترود شده می باشد. استفاده از دریچه اسلوت بعنوان یک المان دکوراتیو در طراحیهای مدرن، بطور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

لوله فلکسیبل هوا

در واقع پلنیوم باکس نوعی باکس اختلاط هوا است که در آن می توان با توجه نوع طراحی آن هوا را به صورت کاملا لایه ای و آرام توزیع نمود. معمولا دستگاه های تهویه مطبوع به وسیله لوله های انعطاف پذیر (لوله فلکسیبل)، به قسمت ورودی باکس متصل شده، و هوای مطبوع از قسمت خروجی جعبه ، توسط دریچه به محیط مورد نظر منتقل می شود. استفاده از انواع عایق جهت جلوگیری از ورود آلودگی به هوا در مسیر شبکه هوارسانی امری مهم بوده و با به‌کارگیری از عایق الاستومری در کانال باکس نیز از بروز اتلاف انرژی جلوگیری خواهد شد. علاوه بر افزایش راندمان سیستم تهویه هوا شاهد کاهش آلایندگی ذرات معلق در هوا به‌همراه آلودگی صوتی و هدر رفت حرارتی نیز خواهید بود. عدم‌وجود عایق الاستومری مرغوب در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی موجب کاهش تاثیر تجهیزات در تنظیم دما شده؛ همچنین عایق‌بندی نامناسب در مناطق با رطوبت بالا سبب خیسی و چکه کردن آب از دریچه هوا متصل به کانال باکس خواهد شد. این نوع پلنیوم باکس معمولاً در دریچه های رفت و برگشت مورد استفاده قرار می گیرد.