پی ال سی plc چیست نحوه عملکرد پی ال سی plc مفهوم plc

پی ال سی plc چیست نحوه عملکرد پی ال سی plc مفهوم plc

به عنوان مثال، یک PLC تولید صفحات کتاب یا روزنامه ها را در چاپ افست تحت کنترل و نظارت قرار می دهد. مصرف PLC موجب کاهش حجم و پیچیدگی تابلو می شود، لذا منطق کنترل فرمان با نرم افزار پیاده سازی می شود و باعث کابل کشی کمتر و کاهش عناصر می شود. پی‌ال‌سی ها را باید بر اساس قابلیت های سخت افزار ی و نرم افزاری آنها مقایسه کرد. همچنین برای انتخاب PLC مناسب پروژه ، باید موارد زیر را نیز بررسی و مقایسه نمود .

درصنایع پلاستیک سازی برای دمش هوا، دستگاه های ذوب و قالب گیری تزریقی و فرایند ساخت و تحلیل پلاستیک به عهده پی ال سی ها قیمت plc است. این شرکت فعالیت های خود را در زمینه برند های زیر در قالب فروش، خدمات پس از فروش، آموزش و اجرای پروژه های صنعتی ارائه می نماید. کویل‌ها دستورالعمل‌هایی هستند که به خروجی‌های برنامه کنترل اشاره می‌کنند، یعنی به آنچه که هر دستگاه خروجی خاص قرار است، در سیستم انجام دهد. با این حال، برخلاف یک تیغه که دستگاه را نظارت می‌کند و سپس به PLC فرمان می‌دهد چه کاری انجام دهد، یک کویل برنامه خروجی یک PLC را نظارت می‌کند و سپس به دستگاه فرمان می‌دهد که چه کاری انجام دهد.

یک PLC توانایی کنترل و اجرای فرآیندهای بسیار پیچیده‌تری را دارد. اما قبل از ورود دقیقتر به پی ال سی، بهتر است نگاهی به کنترل در صنعت پیش از ظهور PLCها بیندازیم. PLCها مبتنی بر میکروپروسسور هستند و با داشتن اجزایی مانند زمان سنج ، شمارنده و ثبات انتقالی ، کنترل فرآیندهاي پیچیده را آسان می سازند . اجزای PLC ها گوناگون می باشد ورودي ، حافظه، پردازش، خروجی برخی از مهم ترین اجزای پی ال سی می باشد .

چطور می توانیم کمک کنیم؟

Plc ها برای اجرای برنامه نیاز دارند که در ابتدا برنامه نویسی شوند و برنامه ای که باید اجرا کنند را دریافت کنند که این کار توسط برنامه نویسان plc انجام می شود که از حقوق بسیار بالایی برخوردار هستند . تمام لباس شویی ها یک ic پردازشگر به اسم میکروکنترلر دارند که قابلیت برنامه نویسی دارد و تمام عملکرد یک لباس شویی را از آغاز شست و شو تا پایان آن کنترل می کند . برای موفقیت در بازار کار plc، می بایست دوره های آموزشی در این زمینه را گذراند و از کوتاهی در این زمینه خودداری کرد. برای شروع به کار کافیست با پروژه های کوچک پیش بروید و بعد از انجام چندین پروژه ی ساده،کم کم به سمت پروژه های پیچیده تر بروید و میزان درآمد خود را افزایش دهید.

چراغ‌ها ، بوق‌ها ، موتورها، سوپاپ‌ها همگی نمونه‌های خوبی از دستگاه‌های خروجی هستند. تا زمانی که PLC در حالت اجرایی و عملکردی خودش قرار دارد ، مراحل این فرایند ادامه پیدا میکند . بر اساس نتیجه برنامه اجرا شده ، پردازنده آن داده را در ماژول خروجی مینویسد تا وضعیت تمام خروجی ها به روز شود .

پی ال سی

شرکت نیک صنعت به عنوان نمایندگی رسمی شرکت زیمنس در ایران، تمامی محصولات این شرکت در زمینه اتوماسیون صنعتی را ارائه می کند. در این مقاله به معرفی کامل شرکت زیمنس و تاریخچه آن می پردازیم. PLC ها در ابتدا می‌توانند کمی دلهره‌آور به نظر برسند، اما نیازی به وحشت نیست. فقط به یاد داشته باشید که همه PLC ها از قوانین اساسی عملیاتی که ما در مورد آن صحبت کردیم پیروی می‌کنند. در اواخر دهه 1960 در صنعت خودرو در ایالات متحده به وجود آمد و برای جایگزینی سیستم های منطق رله طراحی شد. پیش از این، منطق کنترل برای تولید عمدتا از رله‌ها، تایمرهای بادامک و PID تشکیل شده بود.

  • از طرفی هم بیشتر خط تولیدهای جدید رو به استفاده از نسخه جدید PLCهای که دارای کنترل حرکت به روز هستند رفته‌اند که در آن خیلی از مشکلات نسخه‌های قبلی رفع شده و کنترل‌ها بسیار ساده‌تر گردیده‌است.
  • در صنایع اتومبیل سازی برای چک کردن اجزا و قطعات همچنین فرایند رنگ پاشی و فرم دادن به بدنه ماشین ها توسط دستگاه پرس خودکار همچنین سوراخ کاری از پی ال سی ها استفاده می شود.
  • بنابراین علاوه بر عمر بیشتر، نیازی به تعمیرات و سرویس های دوره ای نخواهند داشت.
  • پس از آنکه با مخفف کلمه plc آشنا شدید، حال زمان آن رسیده است که با معنی آن نیز آشنا شوید؛ PLC به معنای کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ريزی هستند.