اصول کاهش مصرف انرژی در طراحی ساختمانها

قیمت این سازه ها با توجه به متریال به کار رفته در ساخت سایبان ،ثابت یا برقی بودن،جنس پوشش یا پارچه سقف برقی ، نصب تجهیزات مدرن و هوشمند به روی آن،ابعاد و اندازه سقف و مساحت فضای باز متفاوت بوده است . سایبان های بازویی یا همان سایبان های برقی علاوه بر این که دارای زیبایی بسیاری هستند، مساحت بیشتری را نسبت به سایبان های کالسکهه ای تحت پوشش خود قرار می دهند. سایبان چتری بر روی یک پایه قرار دارد، قسمت پایین ستون چتر دارای یک نوک تیز می باشد که بر روی زمین های شنی و ماسه نیز می توانید از آن ها استفادع نمود. همچنین می توانید جهت تبلیغات خود نیز از آن ها استفاده کنید. امکان چاپ تبلیغات بر روی این گونه سایبان ها وجود دارد. در طریقه آب فشانی بر روی بام سطح خارجی بام خیس نگه داشته میشود و بدین ترتیب دمای بام کاهش مییابد.

سایبان های بازویی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها در مکان مخصوصی استفاده می شود. می توانید انواع پارچه های پی وی سی، پلی استر و یا برزنتی را انتخاب کنید. یکی دیگر از انواع سایبان جمعشونده، مدلهایی هستند که به طور متداول به صورت رول یا حلقوی بسته میشوند. این نوع سایبان حیاط از دیگر انواع سایبان مقرون به صرفه تر است. سایبان مغازه تولید شده توسط شرکت دیدگاهان غرب، از طراحی خاصی بهره می برد. ریموت کنترل سایبان برقی برد بالایی دارد و شما می توانید حتا از فاصله سی متری با استفاده از ریموت کنترل سایبان برقی را کنترل کنید. 7) ساخت سازه با استفاده از فولاد نرمه ساختمانی و ورق یو پی وی سی از قابلیت مونتاژ و دمونتاژ بهره خواهد برد. بهترین راه بهره بردن از هوای آزاد در حیاط خانه یا تراس این است که در آن میز و صندلی بگذارید و جایی را برای نشستن داشته باشید.

برای مثال شما میتوانید چه در آب و هوای زمستانی و چه در آب و هوای گرم و آفتابی از سایبانها استفاده کرده و استراحت کنید. در یادداشت موتور کرکره برقی دربارهی موتورهای توبلار به تفصیل صحبت کردیم. این سایبانها به صورت بازویی و جمعشونده عمل میکنند و مجهز به یک موتور الکتریکی هستند. برای این کار تنها به یک موتور الکتریکی نیاز است که آن را به روی سایبان نصب می کنند. لازم به ذکر است که به موتور های سایبان برقی، موتور توبلار نیز گفته می شود.

می توان سیستم نورپردازی بر روی سایبان های برقی نصب کرد.

در تمامی فضاهایی که از سایبان استفاده می شود ، می توان از سایبان برقی استفاده کرد. این سازه های سبک و قدرتمند می توانند تمامی مشکلاتی که در اثر عدم سایه اندازی در حیاط شما به وجود می آید را بر طرف کنند و به عنوان یکی از بهترین محافظ ها مورد استفاده قرار گیرند. این پارچه ها علاوه بر اینکه بسیار مقاوم هستند، زیبایی ظاهری سایبان را نیز برعهده دارند. سایبانها از نظر شکل ظاهری به دو دسته سایبانهای مسطح و سایبانهای گنبدی شکل تقسیمبندی میشوند. متریالی که از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند، هم باعث کم شدن مقاومت سایبان شما در برابر زلزله و دیگر عوامل آسیب رسان خواهند شد؛ و هم چنین سبب می شود تا ظاهر و شکل سایبان درخواستی توسط شما، به آن زیبایی که در نظر دارید، نرسد و ظاهری بسیار معمولی داشته باشد.

در ایران برای صرفه جویی انرژی در فضاهای شهری به موقعیت اقلیمی، وضعیت اقتصادی، ترکیب، بافت موجود و کاربری زمینهای آن باید توجه کرد چرا که نگاهی به معماری شهری و سنتی ایران در مییابیم که تجربه استفاده از انرژیهای طبیعی مانند خورشید، باد و … که برای تعمیر آن باید از نمایندگی های مجاز و افراد ماهر و با تجربه استفاده کنید. سلمان فارسی که خرد و دانشهای ایرانیان و مسیحیان را میدانست از مشاوران محمد، از جمله طراح اصلی حفر خندق در جنگ خندق بودهاست. منظور از سایبان متحرک؛ سایبانی است که قابلیت باز شدن و جمع شدن را دارد؛ یعنی شما در هر زمان و در صورت نیاز می توانید سقف این سایبان را باز کرده و از آن بهره ببرید. آتشسوزی جنگل تولید خاکستر کرده و مواد غذایی در دسترس را نابود میکند و باعث هرز رفتن آب میشود و شرایط را برای بروز سیلهای ناگهانی فراهم میآورد.

6) ورق یو پی وی سی خاصیت آنتی یو وی دارد، بنابراین می تواند محیط زیر سایه سایبان ماشین در حیاط را از آسیب های اشعه فرا بنفش حفظ نماید. و به راحتی و آسده خاطر ببر روی بالکن و تراس خود نوشیدنی میل نماید. اما سایبانهای برقی به دلیل طراحی و تکنولوژی خاصی که دارند، به راحتی با یک ریموت هدایت شده و میتوان آن را باز و بسته کرد. اما به طور کلی بدون هیچ خرابی توسط کارشناسان مربوطه نصب می شوند.

یکی از مهمترین راههای اتلاف حرارت که چه در ساختمانهای قدیمی و چه در ساختمانهای جدید مورد بحث است، نفوذ هوای بیرون به داخل است که این عمل وقتی انجام میشود که هوای گرم بالا میرود و هوای سرد از راه درزها به ساختمان نفوذ میکند و مصرف سوخت در ساختمان را تا ۲۵ بالا میبرد که وجود نورگیرها، سقفهای بلند و بازبودن دودکش شومینهها و سرعت باد میتواند آن را تشدید کند. سایبان های دستی از زمان قدیم مورد استفاده بوده اند، که رفته رفته با افزایش تکنولوژی و پیشرفت علم سایبان ها شکل جدیدی به خود گرفتند و پارچه ها و الوارها جای خود را به سایبان های قدیمی دادند. اگر بتوانیم از حیاط خانه خود حداکثر استفاده یا بهره وری را داشته باشیم، آنگاه آسایش و راحتی را برای خود خواهیم ساخت. بسیاری از آلاچیقهای چوبی در کیتهایی مجهز به قطعات برش خورده یا از قبل سوراخ شده هستند که دردسرهای معمول نصب سایر سازههای چوبی را ندارند.

سایبان ماشین در حیاط می تواند از وسیله نقلیه شما به خوبی محافظت کند. این مدل های متناسب، دوام و طول عمر بالایی دارند و از محصولات و محیط شما در برابر شرایط جوی، محافظت می کنند. مشاوره با کارشناسان شرکت ما، کمک می کند که شما بتوانید بهترین مدل های سایبان را متناسب با محیط مورد استفاده، انتخاب و خریداری نمایید. همچنین اگر سایبان های شما چار هر گونهه مشکل شد و نیاز به تعمیر دارد اگر سایبان خود را از نمایندگی ها و مراکز معتبر خریداری کرده باشید می توانید از خدمات تعمیر سایبان مغازه و سایر سایبان خریداری شده خود که از جمله خدمات پس از فروش آن ها می باشد به صورت رایگان استفاده نماید.

پس از آماده شدن نقشه ها، این اسناد به کارگاه های ساخت ارسال شده و آنجا با توجه به مواردی که مهندس سازه و معمار برای سایبان حیاط در نظر گرفته است؛ سازه مورد نظر ساخته می شود (معمولا سازه به صورت پیش ساخته یا نیمه پیش ساخته آماده خواهد شد). سایبان برقی از جمله مواردی است که می توانید با استفاده از نصب آن در پشت بام یا حیات خلوت منزل خود می توانید اوقات خوشی را در کنار خانواده تان داشته باشید . البته ذکر این نکته الزامیست که علاوه بر مغازه ها و فروشگاه ها، سایبان های برقی بسیار و به وفور در منازل شما عزیزان کاربرد دارد و در کنار کاربرد های اصلی به خانه و یا ویلای شما نمایی بسیار شیک و خاص هدیه می دهد. پایه این نوع از چتر ها در کنار قرار گرفته تا هیچ گونه فضایی را اشغال نکند. در ایالات متحده هر ساله بین ۶۰٬۰۰۰ تا ۸۰٬۰۰۰ آتشسوزی جنگل روی میدهد که ۱۳ میلیون تا ۴۵ میلیون متر مربع زمین را هر ساله میسوزاند.

شما می توانید با مراجعه به مراکز خرید جدیدترین سایبان های تولید شده توسط این شرکت را با قیمت مناسب خریداری نماید. یک نکته مهم که باید در خرید سایبان به آن توجه کنید این است که اگر برای یکبار سایبانی با کیفیت و گران را خریداری کنید تا در آینده مجبور نباشید هر بار هزینه بسیار زیادی برای خرید انواع سایبان بپردازید. معمولا باید زیرساخت هایی در سازه برای نور پردازی در نظر گرفته شود تا از این طریق بتوان هم ور مورد نیاز را تامین کرد و هم زیبایی سازه را دو چندان کرد. در این مطلب ما ضمن ارائه خدمات ایران کرکره در حوزه سایبان برقی با انواع سایبان برقی و کاربرد های آن آشنا خواهید شد. نکته مهم : این نکته رو هم فراموش نکنید که بدلیل تنوع در رنگ، اندازه، ابعاد، سازه، پارچه، موتور و انواع اتصالات موجود در این نوع از سایبان ها این امکان برای تمامی دوستان و برای هر مکانی وجود دارد که از این سایبان های برقی جهت مقاصد مختلف بهره ببرند.

اما لازم به ذکر است که محبوب ترین کاربری سایبان حیاط، سایبان ماشین در حیاط و انواع آلاچیق های تفریحی است. لازم به ذکر است که شرکت سایبان دیدگاهان غرب از یک سیستم خارجی جهت طراحی پارچه سایبان مغازه استفاده می کند. می توان سیستم نورپردازی بر روی سایبان های برقی نصب کرد. طراحی ساختمان به صورت فشرده بر روی کار آمدی و بهینهسازی انرژی سایبان شاهد متمرکز شدهاست. سایبان نقش مهمی در جذب انرژی نور برای فتوسنتز، استفاده از آب به عنوان تعرق و ریز اقلیم انگورِ رسیده دارد. بنابراین استفاده از متریال مناسب بسیار مهم است و به عنوان یک شرط اساسی برای طراحی و ساخت انواع سایبان مانند سایبان ماشین در حیاط به حساب می آید. دیدگاهان غرب طرح های مختلفی از انواع سایبان ها را تولید و عرضه می کند.

به دلیل این که وقتی نیازی به استفاده از آن ندارید می توانید آن را عقب بکشید، میتوانید مطمئن باشید که در معرض طولانی مدت قرار گرفتن زیر باران و تحمل باد های شدید نیست. کنترل اتوماتیک سایبان: کنترل سایبان اتوماتیک ها از مزیت های فوق العاده ای محسوب می شود که استفاده از آن را آسان می کند و دیگر نیازی نیست بصورت دستی از آن بهره بگیرید. یکی از مزیت های این سایبان ها قابل حمل بودن آن است. در واقع می توان اذعان داشت که سایبان حیاط یک سازه سبک است که از تیرها و ستون ها و هم چنین یک سقف ثابت یا متحرک ساخته شده و می توان بر روی قسمتی از حیاط خانه یا ویلا سایه اندازی کند. در واقع سایبان مغازه برقی، یک نوع پوشش متحرک است که می توان آن را به کمک جریان برق در وضعیت های دلخواهی قرار داد. حال با توضیحات ذکر شده در بالا می توان اذعان داشت که برای ساخت سایبان ها در ابتدا باید نقشه های مربوطه آماده سازی شود.

سایبان های برقی بازویی دارای دو بازو یا چند بازو در اطراف خود بوده که از طریق یراق آلاتی همچون لولا به بدنه اصلی وصل شده و امکان باز و بسته شدن آن را نیز فراهم می کنند. به همین منظور مهندسان معمار پیشنهاد می کنند که قسمتی از حیاط خانه را بپوشانیم تا از نور آفتاب و آب باران و برف در امان بماند و از این طریق می توانیم از حیاط خود بیشترین استفاده را داشته باشیم. تشعشعات اضافی از صفحه انعکاس نور واقع درپشت لولهها جذب میشود. تالارهای مهمانی و سقف رستوران های مجلل نیز می تواند بهره های زیادی از یک سایبان برقی ببرد. در اجرا و نصب این سازه ها مانند طراحی و ساخت آن ها نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد ، زیرا نصب و راه اندازی سایبان ها باید بدون مشکل و اختلال در باز و بسته شدن انجام شود تا مشکلی برای کاربر و مشتری ایجاد نکند.مشاورین و کارشناسان ما همیشه این نکات را در نظر می گیرند که نصب و راه اندازی سایبان های برقی ساختمان باید به دست افراد متخصص و مجرب با استفاده از ابزار آلات پیشرفته و رعایت ایمنی و قوانین انجام شود تا مشکلی در زمان کار یا پس از اتمام کار نصب برای افراد ایجاد نشود.

پس از ساخت قسمت های مختلف سازه، سایبان حیاط را به محل پروژه ارسال می کنند و مهندس مجری به اجرای کامل سایبان حیاط می پردازد. پارچه های زیر طرح ها و رنگ های مختلف برزنت می باشد. متریالی که در گذشته استفاده میشد دیگر کم رنگ شده اند، به دلیل آن که آن متریال معایب خاص خود را داشتند و سبب میشد تا از کیفیت سازه های سبک کاسته شود. در واقع سایبان حیاط ثابت از دیگر انواع سایبان ها ( متحرک )؛ کارایی بیشتری دارد و می تواند به عنوان یک سازه سبک و در عین حال مستحکم به شمار بیاید.

بخشی از رودخانه شور که از غرب به شرق جاری است سراسر مرز شمالی منطقه را تشکیل میدهد. بله، ایران سایبان برای تمام شهرستانهای کشور عزیزمان،برای کشورهای همجوار و حتی کشورهای اروپایی ارسال سایبان را انجام میدهد. در حالی که بعضی از کلانشهرها و مراکز استانهای کشور به سمت استفاده از مدهای حملونقل جدید از جمله قطار شهری، اتوبوسهای ویژه، میدلباس، خطوط تندرو و اتوبوس برقی گام برداشتهاند، اما اهواز هنوز برای نوسازی و تقویت ناوگان عمومی اتوبوس با مشکل مواجه است و شرایط مناسبی ندارد. صنعت ساختمان نیز مانند هر صنعت دیگر روز به روز در حال پیشرفت می باشد و امروزه در بسیاری از کشور های در حال توسعه ایده ها و راهکار های جدید و بروزی برای رفاه و آسایش بشریت به وجود می آید که مورد استقبال بسیار قرار می گیرد.