شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟ شرکت دارکوب

شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟ شرکت دارکوب

هدف ارتقای کسب و کار، برندسازی، ایجاد وفاداری مشتری و افزایش فروش از طریق تلاش های بازاریابی دیجیتال است. این امر با استفاده از فناوری های دیجیتالی قابل اندازه گیری، هدفمند و تعاملی انجام می شود. اگر نمی‌خواهید پول زیادی را برای یک دوره دیجیتال مارکتینگ یا شرکت های بازاریابی اینترنتی خرج کنید، کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ را نیز با نرخ بسیار ارزان‌تری خریداری کرده و شروع به خواندن آنها کنید. کتاب ها دانش عملی زیادی به شما نمی دهند، اما ابزاری عالی برای شروع سفر بازاریابی دیجیتال شما هستند. بازاریابی محتوایی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی است که باید در برنامه بازاریابی دیجیتال خود لحاظ کنید. این استراتژی به معنی تولید، انتشار و توزیع محتوای باکیفیت و مرتبط با مخاطبان است.

در این شیوه از بازاریابی کسب و کارها محصولات و خدمات خود را از زبان افراد تاثیرگذار مطرح و معرفی می‌کنند.اینفلوئنسرها به دلایل مختلفی در بین مردم مشهور هستند. بازیگران، ورزشکاران و سیاست مداران مشهور از افراد تاثیرگذار سنتی هستند. کسب و کارها با پرداخت هزینه یا ارائه رایگان محصولات و خدمات خود به این افراد از آن ها می‌خواهند در کانال های مختلف ارتباطی به ویژه صفحات خود در شبکه های اجتماعی در مورد مزایای محصولات آن ها مطلب منتشر کنند. به طور مثال کانال های رسانه ای در دیجیتال مارکتینگ شامل وب سایت، ppc یا پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی پیامکی، پادکست های صوتی، سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ) و برنامه های تلفن همراه می باشد.

اگر می خواهید وب سایتی عالی با بالاترین رتبه در.کلید واژه های کاربردی داشته باشید، اهمیت و ضرورت سئو و دیجیتال مارکتینگ را جدی بگیرید. همچنین، با انتشار محتوای حمایت شده، مخاطبان دو برند به یکدیگر متصل خواهند شد و این جامعه هدف را گسترش می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر به شما توصیه میکنیم حتما از مقاله‌ بازاریابی درونگرا چیست و چه کمکی به کسب و کار ما می‌کند دیدن کنید. این تبلیغات مستقیماً در میان محتوای متنی یا تصویری شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

  • مخاطبان شما از چه بسترهایی برای رسیدن به شما استفاده می‌کنند؟ سرچ گوگل برای آن‌ها مهم‌تر است یا اپلیکیشن شما؟ یا این که فقط شبکه‌ّهای اجتماعی شما را دنبال می‌کنند؟ شناسایی بسترهای دیجیتال به شما کمک می‌کند تا بهتر و بهینه‌تر برنامه‌ریزی کنید.
  • شما باید برای اهداف متفاوت زبان های مختلفی رو تست کنین و ببینین با توجه به مخاطب و وضعیت اون در چرخه خرید از کدوم یکی از روش های ارتباطی بهترین جواب رو می گیرین.
  • به مراتب از هزینه‌های بازاریابی آفلاین کمتر بوده و اثربخشی آن نیز در برخی موارد بیشتر است.
  • تبلیغ دهندگان می‌توانند از طریق شمارش تعداد کلیک‌ها کمپین تبلیغات بنری خود را پیگیری کنند.

در عوض در فضای دیجیتال تبلیغات کلیکی گوگل، تبلیغات بنری، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ به عنوان کانالهای دیجیتال مارکتینگ، ابزار تبلیغاتی محسوب می‌شوند. همانطور که می‌دانید جذب مشتریان جدید هزینه‌برتر از حفظ مشتریان قدیمی است. وفاداری مشتریان یکی از مسائل مهمی است که کسب‌وکارهای مختلف باید به دنبال آن باشند و از روش‌های مختلفی برای ایجاد چنین وفاداری بهره ببرند. نهایی کردن فروش با مشتریان بسیار عالی است اما اگر نتوانید آن‌ها را به خرید مجدد دعوت کنید بدون شک با مشکلات فراوانی روبرو خواهید شد. به کمک دیجیتال مارکتینگ می‌توانید ایمیل‌های شخصی سازی شده بفرستید، در رسانه‌های اجتماعی با مشتریان‌تان ارتباط برقرار کنید و از طریق رسانه‌های دیگر با مخاطبان خود تعامل سازنده‌ای داشته باشید.

چند کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ

در این مسیر می توانید از آموزش های وسیع در این زمینه مانند آموزش طراحی سایت که می تواند به پیشبرد اهدافتان کمک کند، هم یاری بگیرید. برای شروع، می‌توانید یک کتاب بازاریابی دیجیتال کامل بخرید که A-Z بازاریابی دیجیتال را پوشش می‌دهد. هدف اصلی کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی، آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. همانطور که در بازاریابی رسانه های اجتماعی عمیق تر می شوید، می توانید از آن برای به دست آوردن سرنخ یا حتی به عنوان یک کانال فروش مستقیم استفاده کنید. اینستاگرام مارکتینگ و توییت های تبلیغاتی دو نمونه از بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک بازاریابان را قادر می سازد تا از طریق تبلیغات پولی به کاربران اینترنت در تعدادی از پلتفرم های دیجیتال دسترسی پیدا کنند.

همچنین سرعت لود شدن سایت شما باید بسیار زیاد باشد زیرا با کند بودن سرعت لو شدن سایت مخاطب خسته شده و از سایت شما خارج می شود. به عبارت دیگر مفهوم بازاریابی دیجیتال فراتر از بازاریابی آنلاین است و بازاریابی آنلاین را می توان زیر مجموعه ای از بازاریابی دیجیتال دانست. دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محصول یا خدمات است به واسطه ابزار های دیجیتال . این در حالیه که مخاطبین لینکدینتون افراد حرفه ای تر با رده سنی بالاتر هستن که نکات آموزشی و مشاوره ای برای اونها جذاب تره. پلتفرم‌هایی مثل هاب اسپات امکان اتصال به کانال هایی مانند لینکدین و فیسبوک رو میسر می‌کنن. اینطوری می‌تونین محتواتون رو به صورت زمان بندی شده منتشر و عملکرد اونها رو مانیتور کنین.

حال شما با این داشته‌ها می‌توانید استراتژی بازاریابی و فروش خود را تحلیل کنید و ببینید چه‌کارهایی جواب مناسب را می‌دهد. همانطور که می‌دانید کاربران فضای مجازی روز به روز در حال افزایش بوده و همین مسئله باعث مطرح شدن دیجیتال مارکتینگ شده است. به طور کلی تفاوت‌های عمده‌ای بین تبلیغات در بستر دیجیتال و فضای سنتی وجود دارد که برخی از مهمترین آنها شامل موارد ذیل است.

انتخاب دقیق مخاطبان به شما این قدرت را می‌دهد که دقیقاً کسانی را هدف تبلیغ خود قرار دهید که واقعاً نیازمند محصولات و خدمات‌تان هستند یا به آن‌ها علاقه دارند. تبلیغات همسان به معنی انتشار محتوایی است که در تناسب کامل با بستر انتشارش باشد. به عنوان مثال زمانی که مطلبی درباره اینفوگرافیک را در یک سایت مرتبط با طراحی گرافیکی منتشر می‌کنید و در لابه‌لای آن آکادمی اینفوگرام را معرفی می‌کنید، تبلیغات همسان انجام داده‌اید. ویژگی بارز تبلیغات همسان این است که مخاطب حس یک تبلیغ مزاحم را به آن ندارد.

مرحله 7: سنجش و آنالیز نتایج

هم‌چنین بسته به استراتژی سئوی دیجیتال مارکتینگ خود، می‌بایست سئوی داخلی و سئوی خارجی ‌ منظم و دقیقی داشته باشید. در شروع طرح کسب و کار دیجیتال شما، قیمت محصولات یا خدمات شما می‌بایست مشخص باشد تا ادامه نگارش بیزنس پلن بر اساس آن صورت گیرد؛ به زبان ساده فعالیت‌های شما در بازار دیجیتال باید منطبق بر قیمت محصولات یا خدماتتان باشد و بیشتر یا کمتر نباشد! قیمت خرده‌فروشی، عمده‌فروشی، قیمت در تخفیفات، قیمت فصلی و انعطاف‌پذیری قیمت باید مشخص و روشن باشد. مدیر شبکه‌های اجتماعی باید پاسخگوی دنبال کنندگان باشد، بر کامنت‌ها نظارت داشته باشد، ترندهای روز شبکه‌های سوشال را به مدیر محتوا گزارش دهد و بتواند عملکرد کمپین‌های مختلف در سوشال را بسنجد.

تبلیغات بنری یکی از روش های سنتی در حوزه ی بازاریابی دیجیتال می باشد که با استفاده از تصاویر گرافیکی و معرفی خدمات کمک زیادی به جذب ترافیک هدفمند کرده و مخاطب را به وب سایت شما هدایت می کند. برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی باید به سراغ کانال های ارتباطی بروید که بازدید کنندگان بیشتری دارند و عامل تعیین کننده در موفقیت و شکست انتخاب کانال های ارتباطی برای فعالیت می باشد. تمام افرادی که به دنبال تامین کننده محصول یا خدماتی برای رفع نیازهای خود هستند، از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. به همین دلیل تبلیغ در این فضا می‌تواند مشتریان بسیاری به سمت کسب‌وکار شما روانه کند.