دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی 64 صفحه دانلود پروژه تحقیق مقاله گزارش کارآموزی | porseshneshan
همچنین اختلاف معنی داری به لحاظ سطوح رضایت شغلی کارکنان در آن دسته از سازمان هایی که توسط رهبری انتقالی بالا هدایت می شوند و آنهایی که توسط رهبری انتقالی پائین هدایت می شوند وجود ندارد. فراهانی و حسینوند و همکاران (1396)، در پژوهش خود به این نتیجه رسیدند که بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی (مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی) ارتباط معنی دار مستقیمی مشاهده شد. با توجه به رضایت شغلی و تعهد سازمانی کم و متوسط و ارتباط مستقیمی که بین آنها وجود داشت. و از آنجا یی که رضایت شغلی بر تعهد کارکنان می افزاید، از این رو ضروریست مدیران به مؤلفه های مؤثر بر رضایت شغلی، بیشتر توجه نمایند. رضايت شغلي، يكي از مهمترين و شايع ترين موضوعات تحقيقاتي در زمينهي مطالعات رفتار سازماني است.تاكنون بيش از پنج هزار مقاله و پايان نامه، در زمينه رضايت شغلي تهيه شده است و بيش از 12 هزار و 400 مطالعه تا سال 1991 ميلادي درخصوص رضايت شغلي وجود داشت. رضایت شغلی کارکنان یکی از مسایل رفتاری بسیار مهم در حوزه انسانی سازمان بوده که خود تعیینکننده بسیاری از دیگر متغیرهای سازمانی است.
امروزه محققان مباحث نیروی انسانی پی برده اند که نیروی انسانی واجد شرایط و ماهر عامل با ارزش و سرمایه ای بی پایان در جهت رشد و توسعه ی سازمان ها و کشورها هستند . به طوری که نیم قرن گذشته بخش قابل توجهی از پیشرفت کشورها ی توسعه یافته مرهون تحول در نیروی انسانی کارآزموده آن ها بوده است. زيرا استفاده تکراري از اين يا آن عامل موجب کاهش رضايت شغلي و در نتيجه کاهش بازده کاري کارکنان خواهد شد.
دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری حفظ منابع انسانی و رضایت شغلی
بررسی کیفیت زندگی و عوامل موثر بر آن در شهر رشت.پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی گرایش محض، دانشگاه شهید باهنر کرمان
نشاط، رویا (1391). پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی گرایش عمومی، دانشگاه شهید باهنرکرمان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی. که به اختصار بعضی از کلید واژه های این فایل در ادامه جهت آگاهی بیشتر شما عزیزان آورده شده است. این محصول شامل 2 عدد فایل مجزا، مبانی نظری و پیشینه تحقیق با محتوا، پیشینه و منابع متفاوت جهت دانلود قرار گرفته است.
دانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری میل به ماندن در شغل در سازمان
در عوض کارکنان انتظار دارند، تا در ازای تلاشهایشان پاداشهایی مانند افزایش حقوق، قدردانی و یا هدایایی از مدیریت دریافت نمایند. مدیریت انتظار دارد که کارکنان در جهت دستیابی به سطوح بالای بهرهوری، عملکرد و افزایش سودآوری به شرکت کمک نمایند. رضایت شغلی باعث میشود بهره وری فرد افزایش یابد، فرد نسبت به سازمان متعهد شود، سلامت فیزیکی و ذهنی فرد تضمین شود، روحیه فرد افزایش یابد، از زندگی راضی باشد و مهارتهای جدید شغلی را به سرعت آموزش ببیند و با سوانح شغلی کمتری روبرو شود.
- امروزه محققان مباحث نیروی انسانی پی برده اند که نیروی انسانی واجد شرایط و ماهر عامل با ارزش و سرمایه ای بی پایان در جهت رشد و توسعه ی سازمان ها و کشورها هستند .
- تئوری کیفیت آدامز رضایت شغلی را از طریق آوردهها( دادهها) و دریافتیها (ستادها) کارکنان به سازمان اندازهگیری میکند.
- همچنین شرتز(1371) رضایت شغلی را دوست داشتن وظایف مورد لزوم یک شغل، شرایطی که شغل در آن انجام میگیرد و پاداشی که برای آن دریافت میشود تعریف کرده است.
- به صورت ساده میتوان گفت «رضایت شغلی میزانی است که مردم شغلشان را دوست دارند»؛ به طوری که بعضی از مردم از کار لذت میبرند و آن را یک بخش مهم زندگی میدانند.
- مطالعات متعدد نشان داده است که رضایت شغلی از عوامل مهم افزایش بهرهوری، دلسوزی کارکنان نسبت به سازمان، تعلق و دلبستگی آنان به محیط کار، افزایش کمیت و کیفیت کار، برقراری روابط خوب و انسانی در محل کار و بالا بردن روحیه کارکنان است.
چستر بارنارد (1950) عقيده دارد که رضايت شغلي باعث تداوم همکاري فرد و سازمان مي گردد. تلاش ما در این وبسایت افزایش سطح آگاهی علمی و همچنین فراهم کردن منابع اطلاعاتی برای استفاده در تحقیقات و پروژههای دانشآموزی و دانشجویی میباشد، لذا سپاسگذار خواهیم بود اگر تا حد امکان از منابع سایت تنها جهت آشنایی استفاده نمائید. مفندا و ندامباکو(2006) بیان نمودهاند، که رضایت شغلی تعهد و عملکرد سازمانی در سازمان دارای اهمیت پیشینه تحقیق رضایت شغلی میباشند. رضایت شغلی بهعنوان واکنش کارمند به آنچه او از شغل دریافت میکند، یعنی محیط کاری، تعریف میگردد(گوردن، 2011). فرق ميان اشتغال به شغلي که شما دنبالش بودهايد و شغلي که صرفاً به خاطر اجبار به آن مشغوليد، ميتواند همان اختلاف ميان زندگي رضايتبخش و کامروا يا زندگي شاق و نامطلوب باشد.