گوگل ادز چیست و چگونه کار میکند؟

به عنوان مثال، اگر یک استودیوی یوگا در سانفرانسیسکو دارید، شخصی در نیویورک که عبارت «استودیوی یوگا» را جستجو میکند، فارغ از رتبه تبلیغ، آگهی شما را نخواهد دید. پس از یادگیری ادوردز شما میتوانید یک حساب ادوردز بسازید. همه چیز درباره تبلیغات گوگل ادوردز بررسی کرده ایم. مطالب بسیاری درباره گوگل ادز چیست را با سرچ در گوگل به دست خواهید آورد اما باید بدانید که گوگل ادوردز و سئو سایت مکمل یکدیگر هستند و حذف هرکدام از آنها می تواند باعث کاهش رشد سایت شود. به وسیله گوگل ادوردز به راحتی می توانید کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنید. کافیست مطابق با تبلیغاتی که ارائه شده است، خواسته کاربران را برآورده کنید. برای شروع کار به صفحه اصلی گوگل ادز وارد شوید که پس از ورود، با صفحه زیر روبرو میشوید که باید روی گزینه Start now کلیک کنید.پس از کلیک روی Start now وارد صفحه زیر خواهید شد که باید هدفتان را از ایجاد کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز مشخص کنید.اگر هدفتان داشتن زنگخور بیشتر است، گزینه Get more calls، اگر میخواهید ثبتنام کاربری یا فروش بیشتری از طریق وبسایتتان داشته باشید، گزینه Get more website sales or sign-ups و اگر هم یک فروشگاه فیزیکی دارید و میخواهید مشتریانتان را افزایش دهید، گزینه Get more visits to your physical location را انتخاب کرده و روی NEXT کلیک کنید تا به صفحه زیر بروید.

نکتهی مهم دیگر، هوشمند بودن این نوع از تبلیغات با توجه به نوع آمایش سرزمینی است که میتواند با توجه به آی پی مشخص و مخاطب خاص و مورد نظر، تبلیغ محصول مرتبط را ارایه دهد. البته تعداد رقبا و هزینهای که هر رقیب بر روی کلمات اعمال میکند و رقابت کلمات در جستجوی گوگل میتواند در هزینه تبلیغات گوگل تاثیر گذار باشد. در این سیستم تبلیغاتی، متن تبلیغ به همراه آدرس سایت برای کلمات کلیدی هدف شما در نتایج جستوجوی گوگل نمایش داده میشود. تبلیغات در گوگل ادز باید هدفمند باشند و شما یک کلمه کلیدی را به عنوان هدف برای وب سایت خود تعیین و بر روی آن کار کنید.

سایت اصلی گوگل ادز ادوردز یکی از خدمات این موتور جستجوی موفق است که کاربر براحتی میتواند در بستر آنلاینی که توسط این شرکت ایجاد شده است، تبلیغات مختصر خود، ارائه خدمات، لیست محصولات یا فیلمها را برای کاربران وب نمایش دهند. آیا هر کسی میتواند از تبلیغات گوگل ادز استفاده کند؟ همان هزینه به ازای هر کلیک می باشد که مشخص می کند شما به ازای هر کلیک بر روی تبلیغاتتان چه میزان هزینه ای را پرداخت می کنید. گوگل ادز (گوگل ادوردز) سیستم تبلیغاتی گوگل است و از این طریق می توانید تبلیغات خود را در گوگل اجرا کنید و در مدت کوتاهی فروش خود را افزایش دهید. با انواع کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز آشنا شوید!

تبلیغات گوگل ادز چیست

شخصی که به شما آموزش میدهد رمز موفقیت خود را برای شما بیان میکند و به شما میگوید که در ابتدای مسیر خود از چه روشهایی استفاده کرده است. گوگل ادز، بسته به کلماتی که کاربران انتخاب میکنند و میزان جستجوی یک کلمه، هزینههایی برای آن تخصیص میدهد. البته در کنار هر آگهی حداکثر یک شماره تماس نمایش داده میشود. جایگاه آگهی (Ad Position) به موقعیت تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل که در مقایسه با تبلیغات سایر شرکتها نمایش داده میشود گفته می­شود. و در نهایت ایجاد جذابیت بصری و استفاده مناسب از کلماتی که او را مشتاق به اقدام کند همگی در میزان موفقیت آگهی تبلیغ شما در جلب نگاه و تشویق کاربر به نشان دادن عکس العمل موثر است. در واقع مدیران وب سایت های بزرگ، به همکاری با گوگل پرداخته و در مقابل دریافت هزینه از گوگل، بنر تبلیغات کاربران را در سایت خود قرار می دهند.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

سعی کنید URL، عنوان، محتوا و تگها دقیقاً با کلمهی موردنظر همخوانی داشته باشد و متناسب با صفحه هدف باشد. انتخاب کلمات کلیدی درست، تنظیم هزینه درست برای هر کلمه، تنظیمات صحیح برای هدف قرار دادن صحیح کاربران هدف، نوشتن تبلیغات جذاب و هدفمند، انتقال صحیح کاربران به صفحات سایت و در نهایت سیاست درست و هدفمند در سایت برای جذب کاربران از جمله مواردی هستند که می توانند تاثیر مستقیمی بر تاثیرگذار بودن تبلیغات در گوگل داشته باشند. اما در کنار اهمیت جایگاهی که یک وبسایت بر اساس تولید محتوا و رعایت اصول سئو به دست میآورد، گوگل ادز که تا حدودی بر اساس کوکیها و همچنین کلمات کلیدی تعیین شده توسط تبلیغ کنندگان عمل میکند، این امکان را فراهم میآورد که تبلیغات زودتر و بهتر دیده شوند.

پلتفرم اینفولینک به عنوان یکی از بهترین بسترهای تبلیغات متنی شناخته می شود که البته امکان نمایش تبلیغات بنری و ویدئویی نیز در آن وجود دارد. یکی از مقاله های جذاب آغازینو که در آن به بنرهای تبلیغاتی جذاب پرداخته ایم و ایده برای بنر تبلیغاتی ارائه کرده ایم، جزو پر طرفدار ترین مقالات آغازینو شناخته می شود که حیف است شما هم از آن بهره نبرید. به طور کلی گوگل ۲ شبکه تبلیغاتی دارد که شما می توانید متناسب با نوع نیازی که دارید، در یکی از این شبکه ها تبلیغ خود را نمایش دهید.

اما اگر کلمهای را انتخاب کنید که به وبسایت شما مرتبط نباشد هزینه آن برای شما بسیار بالا خواهد بود. با هزینه های بسیار رقابتی تر از سایر تبلیغات ، می تواند ترافیک با کیفیت بالا را به وب سایت هدایت کند. ریمارکتینگ پویا (Dynamic Re marketing): عملیات ریمارکتینگ شما را به سطح بالاتری هدایت می کند. شما می توانید این کد را برای صفحات مختلف سایت سفارشی سازی کنید تا بتوانید دیگر دسته های تعریف شده سایت را در ریمارکتینگ خود پوشش دهید. Locations: گزارشهای موقعیت مکانی به شما این امکان را میدهد که عملکرد تبلیغات خود را در مشخصترین و هدفمندترین سطح، مشاهده کنید.

نحوه کار با گوگل ادز

در این حالت شما تبلیغات خود را در قالب بنر تبلیغاتی برای گوگل ارسال می کنید و گوگل آن را در وبسایتهای پربازدید به نمایش می گذارد. در واقع AdWords یک رویکرد تبلیغاتی گوگل است که به کاربران اجازه می دهد از طریق خدمات اینترنتی و سایر وب سایت ها به بازارهای آنلاین دسترسی داشته باشند. تبلیغ شما در گوگل ادز به صورت یک عنوان، توضیحات و آدرس صفحه انتخابی شما نمایش داده میشود. هدفمندتر شدن ارایه ی محصول برای مخاطب واقعی با توجه به جستجوی مخاطب مزیت دیگر این فناوری است. بهترین راه برای دریافت لینک برای اینکه بتوانید آن را در AdSense مسدود کنید، این است که روی لینک کلیک راست کنید، Copy Link Address را انتخاب کنید و آن را در یک سند یا ویرایشگر متن (به عنوان مثال Notepad) کپی پست کنید.

سایت گوگل ادز

نکته مهم: حتی اگر با استفاده از گوگل ادز به نتیجه رسیدید سئو را فراموش نکنید و حتما طی زمان فرایندهای بهینه سازی وب سایت خود را پی بگیرید. تبلیغات نمایشی گوگل در نتایج گوگل ادز در صورتی که اصولی و به درستی مدیریت و تنظیم شود میتواند برایتان موثر باشد. چون عدم اطلاع از راهاندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل میتواند به ضررتان باشد. کمپین تبلیغاتی شما میتواند در یوتیوب و دیگر پلتفرمهای گوگل نمایش داده شود. تعیین زمانبندی اعم از تاریخ و ساعت دقیق ویژگی مهم دیگر این نوع از تبلیغات است که میتواند هماهنگ با مناسبتها و رویدادها نمایش داده شود.

درامد از گوگل ادز

مزایده در کمپینهای گوگل ادورز چگونه است؟ کمپینهای مختلفی هستند که گوگل ادز به مشتریان خود ارائه میدهد. Feb 19, هزینه تبلیغات در گوگل ادز 2018 – این شرکت، تبلیغات برای شما را با ارائه سرویس گوگل ادوردز(google adwords) و گوگل ادسنس(google adsense) با روشهای مؤثر انجام میدهد. در واقع شما یک تبلیغ رایگان را انجام دادهاید و در صورتی مبلغی را میپردازید که یک مشتری وارد سایت خرید یا سفارش محصول شود که این فرایند کاملا به نفع شماست. در این صفحه ابتدا به کاربر چیزی را که به خاطرش وارد صفحه شما شده است بدهید سپس با استفاده از یک CAT هوشمندانه او را به انجام کار نهایی دعوت کنید. همچنین برای مدیریت تبلیغات ادوردز با سفارش اکانت مدیریت شده گوگل، مدیریت تبلیغات گوگل خود را برونسپاری کنید و تنها با دسترسی مستقیم به عملکرد تبلیغاتتان نظارت کنید.

ثبت نام در گوگل ادز معمولاً با افزایش مبلغ، امکان اول بودن در گوگل وجود دارد. همانگونه که اشاره کردیم، برای کسب جایگاه مناسب در صفحات نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد، بهینهسازی موتور جستجو و گوگل ادز. که احتمالا شما هم در هنگام جستجوی عبارات مد نظر خود با آن ها مواجه شده اید. همه ما هر روز با پیامهای تبلیغاتی گستردهای در فضای مجازی و غیرمجازی مواجه میشویم. اگر فکر می کنید در سیستم Ad Auction (حراج یا مناقصه گوگل) بودجه تبلیغاتی زیاد داشته باشید و نرخ بالایی برای حداکثر مبلغ پیشنهادی بدهید،امتیاز بالاتری دریافت میکنید و تبلیغات در صفحه اول گوگل نشان داده میشود،بهتر است در تفکر خود تجدید نظر کنید. این موضوع به شما کمک میکند تا روی کلمات کلیدی و جایگاه نمایش آنها در نتایج جستوجو سرمایه گذاری کنید.

این سرویس امکانات کاربردی فراوانی دارد که به کمک آن می توانید بودجه خود را به راحتی مدیریت کنید. اما همچنان راههایی وجود دارد که ما میتوانیم به کمک این سرویس تبلیغ کنیم. در این مقاله، شبکه گوگل ادز و تمامی روشها و کمپین های تبلیغ در آن را معرفی می کنیم. Jump to ۴ ابزارهای گوگل ادز – گوگل ادز سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل و تبلیغات منبع درآمد اصلی این شرکت است. با مطالعه مقاله ساخت اکانت گوگل ادز می توانید به راحتی اکانت رایگان در google ads بسازید و از ساخت کمپین تبلیغاتی در آن لذت ببرید. ما به شما نشان خواهیم داد که چطور با کمترین نرخ کلمهج کلیدی و هزینه کمپین خود را راه اندازی کنید و همه کار را از ساخت و شارژ اکانت تا ساخت کمپین ، انتخاب کلمات کلیدی را به ما بسپارید و شما تنها از نمایش تبلیغ خود در صفحه نتایج گوگل لذت ببرید.

روش سوم: بسته به میزان ترافیک سایت و مقدار بودجه خود، به طور منظم تبلیغات جدیدی را بنویسید. در این صورت آنها به طور خودکار یک کمپین را متوقف میکنند. البته این موضوع برای شروع تبلیغات است و پس از مشخص شدن امتیاز کیفی به طور حدودی می توان تعداد کلیک های یک کمپین را با کلمات مختلف به دست آورد. به همین دلیل، تبلیغ در گوگل ادز به طور فزایندهای در بین مشاغل و صنایع گسترش پیدا کرده است. بطور مثال با توجه به آی پی شما که از ایران هستید، میتواند تبلیغات محصولات ایرانی مورد نظر را ارایه دهد و محصولات دیگر که کارایی چندانی با توجه به روابط اقتصادی بین المللی با کشور شما ندارد را نشان ندهد.

برای جلوگیری از این مشکل برخی به استفاده از کلمات کلیدی منفی روی میآورند. این روش تبلیغی برای کسب و کارهایی که وضعیت رقابتی دارند، بسیار مؤثر است. معیار دیگری که در جایگاه یا رتبه تبلیغ شما بسیار تأثیر گذار است، Quality Score می باشد که از مبلغ پیشنهادی شما نیز مهم تر است. بازاریابی دیجیتال به عنوان ابزاری نوین برای بازاریابی و جذب مخاطب برای کسب و کارهای نوپا راهکاری کمهزینه میباشد که از قضا ریسک بسیار کمی نیز به همراه داد. راهاندازی کمپین گوگل ادز و مدیریت آن کار سادهای نیست و نیاز به تجربه کافی دارد. گوگل ادز یک سیستم پرداخت به ازای کلیک است و تا زمانی که روی تبلیغات شما کلیک انجام نشده باشد، لازم نیست هزینهای بابت آن پرداخت کنید. متفاوت بودن به معنای پیچیدگی نیست شما باید با تحلیل اپ های مشابه تجربه ای به مراتب بهتر از آنها را برای اپلیکیشن خود قرار دهید و در عین سادگی امکانات مورد نیاز فرد را در اختیار مخاطب قرار دهید.

پس بهترین گزینه داشتن یک آشنا در خارج از کشور است که توسط حساب بانکی آن شخص این کار صورت گیرد تا در صورت نیاز به تائید گوگل آن فرد بتواند پاسخگو باشد ولی باز با این شرایط بسیاری از افراد در خارج از کشور آشنایی نداشته و یا امکان همکاری با آن شخص را ندارند. گوگل اولین مقصد هر کاربر اینترنتی است و معمولاً افراد در اولین اقدام خود بعد از اتصال به شبکه اینترنت وارد این سایت می شوند.