شیر گیوتینی شیرآلات چدنی با زبانه کشویی | kasrasaran

شیر­های گیوتینی می توانند با کانکشن­های مختلف ویفری، لاگ و …. نوع اتصال PN6,P10,PN16 برای حداکثر فشار کاری 16 بار و با توجه به جنس لاینر می توان تا 110 درجه حرارت مورد استفاده قرار گیرد و قیمت آن با توجه جنس چدن نسبت به سایر مدل های این محصول ارزانتر می باشد. با توجه به نوع اتصال به مدل ویفری و لاگ و با توجه به نوع جنس به استیل و فولاد و چدن و برنزی و با توجه به نوع عملگر به دستی و پنوماتیک دسته بندی می شوند که در ادامه شرح داده می شوند. شیر گیوتینی از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به شیرهای پروانه است. با این حال از لحاظ کارکرد از این مدل ها سر تر و کارآمد تر است. این شیر ها می توانند از ابزار هایی مانند فلومتر برای باز کردن و بستن یک کانال پس از گذر میزان مشخص از جریان فرمان بگیرند.

شرکت نگین شیر

شیرهای پروانه ای کنترلی یا همان باترفلای کنترل ولوها از طریق یک فرمان تحت یک سیگنال اتوماتیک مانند کنترل کننده منطقی همچون سیستم های PLC اقدام به باز نمودن کامل و یا بستن کامل شیر اقدام می نگاهی به این بچه ها بیندازید نماید. شیرهای پروانه ای پنوماتیکی به کمک نیروی محفظه هوای فشرده یا گازهای بی‌اثر فشرده باز و بسته می گردند. پنوماتیک یا نیوماتیک به‌ معنی نَفَس یا هوا، نوعی فناوری است که به مطالعه و به‌کارگیری گازهای فشرده برای ایجاد نیروی مکانیکی می‌پردازد. در شیرهای پروانه ای گیربکسی سیگنال دار چرخش فلکه ی متصل به محور شیر پروانه ای سبب باز و بسته شدن شیر پروانه ای می شود. علاوه بر اینکه باز یا بسته شدن شیر توسط یک سیگنال به پنل اعلام حریق و یا هر پنل واسط دیگری (Junction Box) اعلام می گردد. این نوع از باترفلای‌ ولوها به دلیل اتصال جوش خوردن مستقیم به خط لوله در سیستم هایی که دارای فشار بالا هستند به کار می‌روند.

  • و در قسمت انتهایی تراشکاری شده تا بصورت تیغه ای در داخل مواد غلیظ و جامد و پودری نفوذ کند و به بستن مناسب شیر کمک کند.
  • با توجه به ایجاد این نوع عملکر از این شیرها می توان برای کنترل سیالات جامد یا گل مانند نیز استفاده کرد.
  • در انتخاب متریال یا جنس قطعات یک شیر، پارامترها و فاکتور های بسیار مهمی دخیل هستند.
  • شیر چاقویی از بدنه و دیسک و سیت و سیت رینگ و استم وعملگر و پکینگ و اورینگ و مهره تشکیل شده است و با توجه به فشار کاری و درجه حرارت و نوع سیال جنس این اجزا متفاوت می باشد.
  • بنابراین شیر پنوماتیک تحت تاثیر نیروی باد مسیر مایعات یا سیالات را باز و یا مسدود می کند.

بطور مثال بعضي از انواع خاص آن شيرهاي تا محدوده دمايي 260- تا 73 درجه سانتی گراد و تا فشار 22 بار تحمل مي‌كنند. نوع ژاكت دار اين شيرها جهت كنترل سيال لجني در بسياري از پروسه‌ها مانند تصفيه آب ، كاغذسازي استفاده مي‌گردد. مهره ماسوره اين نوع شيرها يكي از مزيتهاي مهم آن است بطوريكه به راحتي قابل تعويض است بدون آنكه شير از خط جدا شود.برای باز و بسته کردن این شیر می توان از حالت های دستی و اتوماتیک مانند پنوماتیکی استفاده کرد. شیر گیوتینی، به شیری گفته می‌شود که دارای یک تیغه عمودی در وسط باشد و به‌صورت تدریجی باز یا بسته ‌شود.

شیر یکطرفه

این محصول برای حذف اوپراتور و اتوماتیک کردن خطوط پایپینگ استفاده می شود. شیر توپی یا بال ولو در واقع تکامل یافته شیر سماوری یا پلاگ ولو است. قطعه‌ای که موجب باز و بسته شدن شیر می‌شود، کروی شکل است که در واقع همان توپی شیر می‌باشد. از این شیر عمدتاً برای قطع و وصل جریان و یا تغییر جهت جریان در خط لوله استفاده می‌شود. از نظر شکل ظاهری، شیر­های گیوتینی باریکتر و سبک وزن تر از شیر­های کشویی معمولی می باشند. در قسمت پکینگ شیر­های گیوتینی، یک واشر گرد دور تا دور محل قرار گیری دیسک قرار دارد.

شیرهای کشویی (Gate valves)-قسمت دوم

از مزایای دیگر ولو پروانه ای UPVC گشتاور پایین جهت باز و بسته کردن آن هاست. شیرهای پروانه ای چدنی غالبا در سیستم هایی که سیال غیر خورنده در آن جریان دارد استفاده می شوند. بسته به نوع فضای کاری سیستم شیرهای پروانه ای بایستی دارای مشخصه های مخصوص به آن فضا باشند. شیرهای باترفلایی که در فضاهای خارجی (Outdoor) نصب می گردند بایستی دارای پوشش های لازم باشند. شیرآلات فولادی فلنج دار، به خاطر جنس مواد اولیه ای (فولاد) که در آن مصرف شده، در تولید شیرها از کیفیت زیادی برخوردارند. شیر آلات فولادی در صنایع مختلفی چون پتروشیمی، صنایع نفت و گاز و آب و فاضلاب ….

شیر گیوتینی شیرآلات چدنی با زبانه کشویی | kasrasaran