نام قطعات و اجزای تشکیل دهنده ی مادربرد به همراه تصویر همیار آی تی

برای جای دادن این مادربردها به کیس بزرگ‌تری نیاز دارید، چرا که ابعاد آن‌ها ۵/۳۰x۴/۲۴ سانتی‌متر است و مناسب کیس‌های متوسط یا بزرگ است. این نوع از مادربردها قابلیت ارتقای زیادی دارند،‌ چرا که می‌توانید تا ۴ کارت گرافیک را به طور هم‌زمان در آن‌ها نصب کنید. از جمله مادربردهایی که دارای فرم فاکتور ATX هستند،‌ می‌توان به مادربرد ایسوس مدل ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 اشاره کرد.

  • بهترین راه برای یافتن مشخصات مادربرد، بررسی صفحه رسمی محصول سازنده‌ی آن است.
  • در اینجا چند نکته برای خرید مادربورد جدید آورده شده است که می تواند شما را توجیه کند.
  • درب کیس کامپیوترتان را باز کنید و تولیدکننده و شماره مدل مادربورد که روی آن هک شده است، ببینید.
  • برای اطلاع از جدیدترین قیمت ورک استیشن ، قیمت لپ تاپ و قیمت کامپیوتر می‌توانید روی لینک‌ها کلیک کنید.

برای دیدن مشخصات کامپیوتر روش های بسیار ساده ای وجود دارد همه این راهکارها مشخصات کلی سیستم شما را نشان می دهد. این کد می‌تواند با یک حرف شروع شود و سه عدد در ادامه آن بیاید ممکن است یک کد 4 رقمی باشد. شما میتوانید به خرید و مقایسه انواع محصولات مادربرد و دیگر محصولات در فروشگاه اینترنتی مقداد ای تی بپردازید. جنس این برد از سیلیسیم است و برای مقاومت بیشتر، درصد کمی چوب به آن اضافه شده‌است. این تخته بزرگ الکترونیکی علاوه بر قطعاتی که گفته‌شد،دارای قطعات الکترونیکی دیگری نیز هست.

اسلات آی‌دی‌ای (IDE)

در حال حاضر تمام تولید کنندگان، یک صفحه محصول اختصاصی برای مادربردهای خود دارند که در آن می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به مادربرد مربوطه خود را پیدا کنید. اسلات‌های DIMM که ماژول حافظه دو خطی نامیده می‌شود، برای نصب حافظه‌های رم استفاده می‌شود که داده‌ها را به‌طور موقت ذخیره می‌کنند و با درایوهای ذخیره‌سازی نیز کار می‌کنند که حتی بعد از قطع منبع تذیه می‌توانند داده‌ها را به‌صورت دائمی ذخیره سازی کنند. یک مادربرد مدرن با هر یک از چهار فاکتور شکل متفاوت می‌تواند شامل اسلات DIMM دو الی هشت گانه باشد.

NVME SSD متصل از طریق رابط M.2 روی برد اصلی قرار نمی‌گیرند و شرایط متفاوتی نیست به پورت ساتا دارد. این عمل بدین دلیل است که ۴ لاین PCI برای انتقال داده‌ها و در نتیجه سرعت‌های چندین برابر درایوها ساتا توسط آن ارائه خواهد شد. امروزه بیشتر مادربردهای اینتل و AMD از حداقل یک اسلات M.2 استفاده می‌کنند. یکی از بهترین مزایای خرید مادربرد ATX این است که چندین اسلات PCI و حداقل ۴ اسلات DIMM در اختیار شما خواهد بود و می‌توانید حافظه‌ی بیشتری را در آن داشته باشید. مادربردهای مدرن بیش از ۳۲ گیگابایت رم را به راحتی پشتیبانی خواهد کرد.

برای تشخیص مدل مادربرد لپ تاپ می‌توانید از برنامه Belarc Advisor استفاده کنید. از ویژگی‌های مثبت این برنامه این است که اطلاعات شما را به سرور هیچ وب سایتی ارسال نمی‌کند. این برنامه چندین اسکن انجام می‌دهد و خلاصه‌ای از اطلاعات سیستم شما را نشان می‌دهد. همچنین امکان ذخیره سازی این اطلاعات در قالب فایل متنی نیز وجود دارد . مادربوردهای E-ATX تعداد زیادی اسلات PCI-E x16 دارن و حداقل از 8 اسلات رم DIMM پشتیبانی می‌کنن.

معرفی انواع مادربرد

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار