پاور کامپیوتر چیست؟وظیفه پاورچیست؟ هوشمندنت پاور کامپیوتر چیست؟وظیفه پاورچیست؟

اگر می‌دانید چگونه برچسب را بخوانید و تمام اطلاعات فنی موجود در آن به چه معناست ، خوب است ، اما اگر نمی‌دانید ، نکات زیر را مطالعه کنید. پشت پاور کامپیوتر دارای یک پورت نر و سه شاخه است که یک کابل برق متصل به منبع تغذیه به آن وصل می شود. از آنجایی که منبع تغذیه اولین جایی است که یک دستگاه الکترونیکی الکتریسیته دریافت می کند، در مقابل نوسانات برق و جهش ها نیز آسیب پذیرترین مکان است. بنابراین، منابع تغذیه برای کنترل نوسانات جریان الکتریکی طراحی شده اند و همچنان یک خروجی برق تنظیم شده یا ثابت را ارائه می دهند. برخی شامل فیوزهایی هستند که در صورت افزایش بیش از حد بالا، منفجر می شوند و از بقیه تجهیزات محافظت می کنند.

) برچسب نصب شده بر روی جعبه پاور، خوانا و شامل موارد زیر باشد :

وظیفه این قطعه فراهم کردن برق مورد نیاز سخت افزارهای داخل کیس و نصب شده بر روی مادربرد است. این قطعه برق مورد نیاز را به هر قطعه سخت افزاری می رساند تا در زمان لازم آن قطعه بتواند کار کند. بی‌توجهی به نوع پاور کامپیوتر و انتخاب یک منبع تغذیه نامناسب و بی‌کیفیت می‌تواند به طور مستقیم روی کارایی قطعات دیگری مانند CPU تاثیر منفی بگذارد. یکی از اصلی‌ترین اجزای هر سیستم کامپیوتری، واحد منبع تغذیه یا پاور کامپیوتر است.

پاور کامپیوتر چیست؟وظیفه پاورچیست؟ هوشمندنت پاور کامپیوتر چیست؟وظیفه پاورچیست؟

این پاورها برای مادربردهای LPX ساخته شده‌اند و اندازه‌ای برابر با 330 در 229 میلی‌متر دارند. این نوع پاورها به طور خاص برای مادربردهای ATX شرکت اینتل طراحی شده‌اند و محدودیت‌هایی که مادربردهای AT کمپانی IBM داشتند را برطرف کرده است. پاور کولر مستر موردبررسی ما دارای یک سیستم اتصال کاملاً ساده و ابتدایی برای کابل‌های مدولار است. در ترانسفورماتورها برای کاهش ولتاژ از روش القای الکترومغناطیسی و دو سیم‌پیچی استفاده می‌شود (یکی از سیم‌پیچ‌ها در مقایسه با سیم‌پیچی دیگری حلقه‌های سیم بیشتری دارد)؛ البته ترانسفورماتورها تنها با ولتاژ متغیر کار می‌کنند. قطعات استوانه شکل بزرگ در قسمت چپ مبدل، خازن هستند و جریان تنظیم‌شده را ابتدا ذخیره و سپس آن را برای تکمیل فرایندهای لازم به سایر قسمت‌های پاور ارسال می‌کنند. در پاور موردبررسی ما برای انجام این کار از قطعه‌ای تحت عنوان یکسوساز پل استفاده می‌شود.

البته، هرگز نباید منبع تغذیه را جدا کنید، بنابراین بهتر است آن را در کیس بگذارید. پاورهای نسبتاً گران‌قیمت دارای قطعاتی تحت عنوان پردازشگر سیگنال دیجیتال جهت نظارت بر اتفاقات در حال جریان در سیستم هستند و این پردازشگرها در صورت لزوم می‌توانند ولتاژها را تنظیم کنند. به چنین ولتاژی ولتاژ ریپل گفته می‌شود و بهتر است در حداقل میزان ممکن باشد. برند کولر مستر میزان ولتاژ ریپل پاورهای خود را به‌صورت دقیق بیان نمی‌کند؛ اما یک تحلیل نشان داده در هنگام تولید ولتاژ ۱۲ ولت در پاورهای این برند، میزان ولتاژ ریپل ۰.۰۴۲ یا به‌بیان‌دیگر ۴۲ میلی ولت است. پاورهای مختلف از روش‌های متفاوتی برای تولید ولتاژ استفاده می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به عایق کردن مدار مدولاسیون پهنای باند و سایر موارد اشاره کرد. روش‌های مورداستفاده جهت تولید ولتاژهای متفاوت در پاورهای مختلف به محدودیت‌های ناشی از کاهش هزینه تولید آن‌ها و همچنین توان آن‌ها بستگی دارد؛ البته در تمام پاورها باید جریان خروجی از ترانسفورماتور گرفته و به جریان DC تبدیل شود.

طراحی پاور

اتصالات به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که جریان برق زیادی به‌راحتی در آن‌ها جریان داشته باشد. باید بدانید که پاور می‌تواند هم در قسمت بالای کیس  و هم در قسمت پایین کیس قرار بگیرد. برندهای مختلف طراحی‌های متفاوتی دارند و هریک دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. اما بهتر است پاور در قسمت پایین کیس جای گیرد با این روش دمای کاری پاور پایین‌تر می‌آید. در این طراحی هوای خنک از دو محل به داخل کیس مکیده می شود؛ یکی از زیر کیس توسط پاور و یکی از جلوی کیس برای سایر قطعات.

  • حتی اگر نیازی به یک کابل یا کانکتور احساس نشود، باید آن کابل را در بخشی از کیس جاسازی کنید و هیچ راهکاری برای حذف آن وجود ندارد.
  • در این مطلب از اگزو به تعریف پاور، انواع مختلف آن، نحوۀ عملکرد و قیمت پاور گیمینگ می‌پردازیم.
  • این قطعه در حقیقت یک مدار است که وظیفه تنظیم میزان جریان در حال جریان در واحدی را بر عهده دارد که پر از قطعاتی است که انرژی را ذخیره و پس از آن به روش پیچیده‌ای آن را آزاد می‌کنند.
  • شاید برای شما این مسئله به وجود آمده باشد که صرفاً توان خروجی در منبع تغذیه ملاک مناسبی جهت کارآیی آن می باشد در حالی که نکات مهم دیگری نیز در بحث منبع تغذیه وجود دارد.