معرفی چمن عروس یا هلکسین

برای گل دهی بهتر و بیشتر این گیاه، باید گل های پژمرده را از آن جدا کرد و ساقه های بلند آن را از فاصله نیم سانتی متری اولین انشعاب کوتاه کرد. وضعیت مناسب برای این گیاه شامل خاک مرطوب و بدون آب زیاد است و همچنین این گیاهان دوست ندارند زیاد خشک باشند و از اسپری شدن برگ هایشان لذت می برند. 1 – برگهاي اين درخت که گاه به عنوان مواد غذائي مورد استفاده قرار مي گيرد نسبتا سمي بوده ولي در جزاير کئي Kei و ملوک Maluques برگهاي جوان را مي برند و بعنوان سبزي مي خورند . همچنین زمانی که برگ های تازه و جوان سیکاس که نرم و لطیف هستند ظاهر می گردد تا دو هفته ای که به خود حالت سخت و خشبی بگیرد یکی از حساس ترین دوران برای سیکاس است.

گیاهان زینتی بومی ایران

اول از همه، این گیاه خانگی یک کیفیت پاک کنندگی دارد که می توتند سموم( مثل فرمالدهید ) را از مواد در خانه جذب کند( مانند فرش ). شاخه هایش به دنبال ساقه هایش می رود و یا آویزان می شود و یا با زدن یک داربست و یا هر شی که از آن پشتیبانی کند، باا می رود. اگر خانه شما حیاط دارد این کار برای شما بسیار سادهتر خواهد بود و میتوانید با ساخت باغچه و کاشت گل و گیاه در آن از داشتن فضایی سرسبز و زیبا در محیط خانه خود لذت ببرید.

قبل از بحث در اين خصوص بايد توجه خوانندگان عزيز را به اين نکته جلب نمايد که قسمتهاي مختلف اين گياه داراي سميت کمي مي باشند . گلدان پر از خاك بدون گياهي را آب مي دهند و مانند آزمايش قبل در كيسه پلاستيكي مي پيچند. از فروشنده، گیاه “ریشه پر” تقاضا نمایید این بدان معنی است که مدت زیادی است که گیاه به این گلدان منتقل شده است و ریشه توسعة مطلوب خود را انجام داده و تعویض گلدان اشکالی بوجود نمی آورد، در غیر این صورت باید چند ماه پس از خرید اقدام به تعویض گلدان گردد. در صورتي كه بتوانيم سطح برگها به اضافه ساقه را بر حسب سانتي متر مربع اندازه بگيريم مي توان مقدار آب از دست رفته در ساعت از هر سانتي متر مربع برگ (gH2O/cm2/hr) گزارش نمائيم. مي رسند و معمولا حاشيه هايي سفيد يا زردرنگ يا صورتي دارند. گیاهان آپارتمانی عمر طولانی دارند.

در میان انواع این گل ها می توان به بگونیا، انواع کاکتوس خانگی، گل کاغذی، حسن یوسف و اشرفی اشاره کرد. در واقع ممكن است مقدار كمي از افزايش وزن گياه به خاطر جذب دي اكسيد كربن در عمل فتوسنتز باشد يا كاهش اندكي به خاطر دفع دي اكسيد كربن ضمن تنفس حاصل آيد. در عمل ضمن چند ساعت آزمايش، اين تغييرات نسبت به كاهش وزن حاصل از تعرق، بسيار ناچيز است. این گیاه خانگی غیر معمول به یک اتاق علاقه بصری می بخشند و پس از سال ها محبوبیت از مد نیفتاده اند. به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دمیرون اسماعیل یلماز، رئیس انجمن صادرکنندگان محصولات و گیاهان زینتی آناتولی مرکزی گفت : بازار ۱۷ میلیارد دلاری در اروپا وجود دارد و هدف ما این است که صادرات ترکیه را که به در حال حاضر به یک درصد هم نمی رسد، به ۳ درصد افزایش دهیم.

بدلیل رشد و تراکم مناسب و فرم پذیری عالی کاربرد زیادی دارد. پرورش این گیاهان از نظر اقتصادی و ایجاد اشتغال اهمیت زیادی دارد و با برنامه ریزی مدیران می توانند جایگاه ویژه ای را در سطح جهانی ایجاد کنند. بسیاری از علاقهمندان به پرورش گیاهان زینتی سوالاتی در مورد بهترین زمان برای کود دهی گیاهان آپارتمانی دارند و یا این که میخواهند بدانند که چه کودهایی را به چه میزان باید برای تقویت رشد این گیاهان استفاده کنند. گیاه شبدر زینتی همانطور که از اسمش پیداست گیاهی زینتی و مشابه به رنگ بنفش ارغوانی می باشد و زیبایی خاصی به محیط اطراف خود می دهد. گیاه گینورا Velvet Plant با رنگ بنفش مخملی، برای کسانیکه دوست دارند یک گیاه رنگی را به جمع گلهای آپارتمانیشان اضافه کنند، پیشنهاد میشود. اگر شما با این گرد و غباری که روی گیاه کراسولا می نشیند مشکلی دارید می توانید با استفاده از یک پارچه نخی آن را پاک کنید.

گیاهان زینتی سبز تا زمانی که خاک این گیاه خشک نشده است، آبیاری به آن توصیه نمی شود. گلچه های این گل در اطراف مرکز به هم فشرده و هرچه از مرکز دور می شویم گلچه ها بازتر شده و به طرف داخل خم شده اند. علاوه بر اینها، پاموک بخشهای مختلفی از استانبول در زمانهای متفاوت را هم با نمایش اشیا در موزه، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. معاون پژوهش و فناوری پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: در این نمایشگاه که در فضایی به وسعت سه هزار متر مربع دایر شده، برای نخستین بار در کشور،870 نوع گل داوودی بهنژادی شده در رنگ های متنوع در کنار 60 رقم گل داوودی برتر جهان به نمایش درآمده است.

گیاهان زینتی 6 متری

اگر در منزل خود باغچه ای دارید که می توانید از آن استفاده کنید و شبهای بهاره و تابستانه ی خوب و خنک و دلنشینی را در فضای باز آن سپری کنید و از محیط و زیبایی آن لذت ببرید حتماً این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید تا با مناسب ترین گل ها برای باغچه خانه آشنا شوید. به این نکته توجه کنید که گل پامچال برای رشد نیازمند رطوبت و هوای خنک است. مي كند. اين واكنش نسبت به جهت تابش نور فتوتروپيسم نام دارد. گياه را دو ساعت در مقابل نور مستقيم آفتاب قرار مي دهيم. آویشن خزنده در هر محیطی ازجمله آفتاب کامل، نیمه آفتاب و سایه کامل رشد خواهد کرد. ظروف شیشهای بهراحتی تمیز میشوند، همچنین قیمت آنها ارزان بوده و شکلهای جالبی از آنها را گیاهان زینتی برای باغچه میتوان تهیه کرد.

گیاهان زینتی آپارتمانی جدید

اگر اين گلدان را همزمان، با گلدان حاوي گل وزن كنيم تغييري در وزن آن حاصل نمي شود و يا تغيير ناچيزي پديد مي آيد با كنترل آزمايش معلوم مي شود كه گياه عامل كاهش وزن است. شما میتوانید خدمات مشاورهای و کارشناس موردنظر خود را انتخاب کنید و از طریق اطلاعات تماس با ایشان ارتباط برقرار کنید و مشاوره دریافت کنید. 1-برگ ابلق مثل شمعداني ابلق و برگ رنگارنگ مثل حسن يوسف را تهيه كرده و رونگاره از مناطق سبز و غير سبز را رسم و نامگذاري نمائيد.

گياهي كوتاه عمر و مقاوم به سرما ميباشد. این گیاه به کم آبی مقاوم بوده و به آبیاری متوسط نیاز دارد. ریشه این گیاه علاوه بر استفاده در صنایع رنگرزی، دارای طعمی تلخ و گس بوده و قسمت مهم این گیاه از نظر طبی محسوب میشود. توصیه می شود که در ترکیب خاک بستر از خاک لومی که به خوبی زهکشی شده است استفاده نمایید که البته علاوه بر آن می توانید از طیف گسترده ای از انواع خاک ها مانند شن و خاک رس نیز کمک بگیرید.

ژل آلوئه ورا برای بهبود سوختگی و زخم معجزه می کند.

حالا اگر به زير لامل دوباره آب وارد كنيد، سلولها آب جذب كرده و به حالت اول خود بر مي گردد. چرا که اگر انتخاب درستی نداشته باشید گل هایی که با زحمت کاشته اید، پس از چند روز خراب و پژمرده می شوند. چرا گياه براي 72 ساعت در تاريكي نگه داشته شد؟ 2-در آزمايش 2 بگوئيد (الف) چرا مربعهاي كاغذي كلريد كبالت با پنس نگهداري مي شوند؟ گياه لوبيا و يا شمعداني كه چند عدد از برگهاي آن با كاغذي سياه و ضخيم و يا فويل آلومينيمي به سطح 4 سانتي متر مربع پوشانيده شده است (با گيره) را مشاهده نماييد. يك برگ را قطع نماييد و كاغذ سياه را جدا نموده و آن مطابق روش قبل تست نشاسته كنيد.

گیاه زینتی نعناع فلفلی

فضای زندگی خود را با گیاهان آپارتمانی پر کنید، تا حال خود را بهبود دهید و به تمیز کردن هوا کمک کنید. در خاک تمام گیاهان و بویژه گیاهان آپارتمانی، میکروبهایی و وجود دارد که واکنشهای شیمیایی صورت گرفته در آنها باعث آزاد شدن اندروفین میشوند؛ همین امر موجب بهبود حال فرد خواهد شد. ژل آلوئه ورا برای بهبود سوختگی و زخم معجزه می کند. آلوئه ورا دمای حدودی ۱۵ تا ۲۵ درجه سلسیوس و مقدار زیادی نور خورشید غیر مستقیم را دوست دارد. مارانتا به سایه و نور معمولی، گرمای زیاد، آبیاری فراوان و رطوبت 70 تا 90 درصد نیاز دارد. زیبایی خاص این گیاه زینتی روئیدن برگها در طول محور ساقه است که درصورت قرار دادن ان روی پایه و یا در محل بلند نظرها را به خود جلب میکند. ساقه های این گیاه خانگی می تواند ۲ متر و نیم یا بلندتر شوند، پس وقتی خیلی بلند شدند می توانید آن ها را کوتاه کنید تا کیاه شما سالم و مرتب به نظر برسد.

فیکوس الاستیکا به خوبی در نور زیاد و غیرمستقیم تا نور کم رشد می کند اما باید همیشه مرطوب نگه داشته شود و گاهی به آن آب اسپری شود. گياهان نورسته را بين 2 تا 24 ساعت بعد مورد بررسي قرار دهيد. شرايط تابش نور براي گياهان هر دو گلدان بايد يكسان باشد. انواع گلكاري يا Flowery culture گياهان گلدار گلداني يا Pot Plant؛ گياهاني که در فضاي مستور آپارتمان رشد و نمو ميکنند و بخش زينتي آنها همان گل است. به نظرم هرچه گل و گیاه در این منطقه بکارند، باز هم کم است. درست مثل خانه های ما و بدن های ما، گیاهان خانگی در همه نوع شکل و اندازه وجود دارند، اما افرادی که در آپارتمان ها، کلبه ها واتاق های زیر شیروانی یا سایر مناطق تنگ زندگی می کنند، نیاز به فکر بیشتری از این دارند که کدامیک از گیاهان برای آن ها مناسب تر است.

وی افزود: نظیر این نمایشگاه به صورت همزمان در پنج نقطه کشور شامل باغ ملی گیاه شناسی تهران، باغ گیاه شناسی زاگرس لرستان، اصفهان، سمنان و مشهد برپا شده که در این نمایشگاه ها 200 تا 600 نوع گل داوودی به معرض نمایش گذاشته شده است. خاک موردنیاز این گیاه باید دارای زهکشی خوب، ازنظر مواد مغذی متوسط با رطوبت متوسط تا خشک باشد. با کاهش دمای محیط زندگی این گیاه آن را به گلدهی تشویق خواهید کرد. تقریبا میتوان گفت در خانهی هر کسی که علاقمند به نگهداری گل و گیاه است حداقل یک گلدان سانسوریا وجود دارد. اگر آکواریوم فقط جهت کشت گیاه باشد ، خاک معمولی یا رس آمیخته با مواد گیاهی و روی آن را با یک طبقه شن می پوشانند که کمتر کدورت ایجاد می کند ، خاکی که استفاده می شود باید الک شده و عاری از مواد آلی باشد تا ایجاد لجن نکند ، اما آکواریوم هایی که به منظور نگهداری ماهی استفاده می شود به خاک احتیاج ندارند.

گیاه زینتی سیکاس

اگر ظرف تراریوم طوری است که تمام سطوح شفاف بوده و دارای دید است باید گیاهان بزرگتر را نزدیک به مرکز کاشت. افراد زیادی ترجیح میدن کاشت گل و گیاه رو در باغچه خودشون انجام بدن. ظرفها را به پهلو و طوري نگه داريد كه در يكي ريشه ها رو به پائين و در ديگري در وضع افقي قرار گيرند بعداز 24 ساعت آنها را بررسي كنيد. انتهای برگ ها به ارغوانی رنگ دیده میشه که زیبایی گیاه رو بیشتر می کنه. سطحي كه روزنه هاي بيشتري دارد سريعتر بخار آب آزاد مي كند، بنابراين در اين سمت تغيير رنگ زودتر اتفاق مي افتد. يك مربع را به سطح تحتاني برگ مي چسبانيم وقتي بخار آب برگ به كاغذهاي كلريد كبالت برسد رنگ آنها را صورتي مي كند. رنگ در دستجات آوندي مشاهده خواهد شد. چه شرايطي از خاك باعث تعرق خواهد شد؟ 6-مواقع آبياري زماني است كه خاك روي گلدان تا حدودي خشك شده باشد.

آزمايش: جهت مشاهده حضور نشاسته در برگهاي رنگارنگ و ابلق بطريق زير اقدام نمائيد. نتيجه مشاهدات خود را نوشته و تفسير نمائيد. آنها به محض پاشیدن آب به برگ ها خود را نشان می دهند. پس اگر قصد بازدید از یکی از جاهای دیدنی این محله را دارید، یک تیر و چند نشان بزنید و بازدید از کلیسا ایا ایرنه را نیز در لیست خود قرار دهید. این تالار دارای یک ستون حجاری شده، نهر آب و آبنمای حوض می باشد. همان طور که ممکن است انتظار یک گل آبدار را داشته باشید، این گیاهان خانگی داخل زمین خشک را ترجیح می دهند، بنابراین از آبیاری مکرر برای بهترین نتیجه خودداری کنید. گیاهان آپارتمانی، گل هایی با یک عطر سنگین و شدید تولید نمی کنند. گیاهان داخل خانه برای آپارتمان های کوچک، برگ ها و یا شکوفه هایشان را در همه جا رها نمی کنند و آشفتگی ایجاد نمی کنند.