آشنایی با انواع دیزل ژنراتور ولوو و ویژگی های آن ها

اجزای فرعی ژنراتور های برق شامل: مخزن سوخت، شاسی، سیستم خنک کننده، باتری، سیستم کنترل دستگاه، اگزوز یا سیستم خروج دود می باشد. به هنگام روشن بودن دستگاه، گرما تولید میشود پس باید تهویه و گردش هوا نیز خوب باشد. در نهایت پیستون را به عقب هل داده و تولید نیرو کند که باعث تولید یک نیروی مکانیکی چرخشی میشود. و پیستون نیرو را به نیروی هیدرولیک تبدیل کرده و به محلی دورتر، که ممکن می باشد انژکتور یا عملگر دیگری باشد ، منتقل شده و تولید توان یا میزان تبدیل انرژی از صورتی به صورت دیگر را تغییر می دهد.

بارLoad- ثابت بودن بار، متغیر بودن آن و همچنین ضربه زدن اولیه بعض از بارها می تواند نوع، تعداد و توان ژنراتور را معلوم نماید. کیت های خاموش کننده، از ژنراتور درمقابل خرابی ها محافظت کرده و مکانیزم آن را کنترل می کنند. وقتی که برق قطع شود و یا دچار اختلال گردد، ژنراتورها به کمک سوئیچ های اتوماتیک فعال شده و در زمان کوتاهی به صورت کاملا ایمن شروع به تولید انزژی الکتریکی می کند و نیروی برق مورد نیاز محل را تامین می-کند.

بزرگترین ژنراتورهای دیزل نیاز به حداقل تعمیر و نگهداری با هزینه مناسب را دارند، یکی از دلایل این امر، سادگی نسبی موتور دیزلی در مقایسه با موتور ژنراتور بنزینی است. امروزه موتور برقهای گازسوز نیز وجود دارند که بخاطر نوع سوخت مصرفی آنها، هزینههای آنها نسبت به موتور برق بنزینی کمتر میباشد، کم مصرف هستند، خطر کمتری دارند، کمتر باعث آلودگی هوا میشوند و باعث افزایش طول عمر محصول میشوند. در مقابل دیزل ژنراتورها هم آلودگی صوتی و هم آلودگی زیست محیطی بیشتری را باعث می شوند. موتور برق نیز در واقع همان دیزل ژنراتور است با این تفاوت که ابعاد کوچکتری دارد، با بنزین کار میکند، توان الکتریکی کمتری تولید میکند، هزینه بیشتری دارد.

این بدان معناست که هنگام کار با همان ظرفیت، زمان کارکرد دیزل ژنراتور بیشتر است. این بدان معناست که انرژی سوخت، هم به انرژی الکتریکی و هم به انرژی گرمایی مفید تبدیل می شود و کارایی دستگاه را بهینه می کند. چون این دستگاه ها احتراقی هستند گازهای خطرناکی تولید میکنند که در بعضی مواقع ممکن است موجب خفگی و ایجاد عوارض جبرانناپذیری در کاربر شود. این دستگاه ولتاژ و فرکانس AC را برای تبدیل ولتاژ به DC به پل یکسو کننده میدهد و در طرف مقابل، از خازن و سلفها برای فیلتر کردن جریان DC استفاده میکند، سپس در مرحله آخر ولتاژ DC را به AC معکوس میکند و آن را در فرکانسی که مدنظر کاربر قرار دارد به موتور میفرستد. اگرچه شاید از نظر قیمتی بخش کوچکی از قیمت دیزل ژنراتور باشد، اما از نظر ماهیت به عنوان مغز و مرکز ارتباط کاربر با مجموعه دیزل ژنراتور می باشد.

در برخی اوقات هم از آن به عنوان برق اصلی استفاده می شود. با این حال ، بسیاری از سیستم های مورد استفاده امروزه به طور قابل اعتماد عملکرد بسیار خوبی ندارند. شهرت اصلی این شرکت به تولید موتور های احتراقی درون سوز یا بعبارتی موتور های دیزلی می باشد. در موتور برقی که از سوخت بنزین استفاده میکند پس از اینکه هوا و سوخت وارد محفظه سیلندر شدند، جرقهای توسط شمع انجام میشود تا احتراق در این مخلوط صورت بگیرد و پیستون به عقب رانده میشود و نیروی مکانیکی چرخشی تولید میشود. به وسیله نیروی محرکه برقی میتوان حرکت یکنواخت و قدرتمندتری علاوه بر استفاده مناسب تر از فضا داشت. دیزل ژنراتور های کوچک تا 250 کیلو ولت آمپر نه تنها برای تولید برق اضطراری بلکه به جهت تامین برق مورد نیاز به صورت مستمر و یا در اوج مصرف استفاده میشود.از این نوع ژنراتور برقی برای کشتی ها و قطار نه فقط برای تامین برق روشنایی بلکه برای تامین نیروی محرک مورد نیاز خود استفاده میشود.

کاربرد دیزل ژنراتور

همانطور که جلوتر گفته شد طرز کار ژنراتور برق اضطراری به این صورت است که در وقت قطعی برق جایگزین برق قطع شده باشد. مولدهای تولید برق زمانی مورد استفاده قرار می-گیرند که شبکه برق سراسری به هر دلیلی قطع شده و یا با مشکل مواجه شده باشد. در این وسایل ابتدا، در موتور احتراق داخلی با سوخت گازوئیل، نیروی مکانیکی چرخشی تولید میشود. همان طور که از نامش پیداست سوخت ژنراتور برق با استفاده از گاز شهری و کپسول مایع انجام میشود. بهترین ژنراتور برق برای ماینینگ ارز دیجیتال چیست | ژنراتور برای ماینر | تامین برق ماینینگ استخراج ارزهای دیجیتال امروزه به یکی از تجارت های مناسب در بستر دیجیتال تبدیل شده است. شرکت های ایرانی زیادی وجود دارند که در زمینه ساخت و وارد کردن بهترین دیزل ژنراتور های جهان فعالیت دارند.

در واقع بار گیری بیشتر از ظرفیت دیزل ژنراتور باعث کاهش شدید عمر دیزل ژنراتور میشود. ژنراتور باید قیمت مناسب، هزینههای نگهداری مقرون به صرفه و عمر مفید ضروری داشته باشد. قیمت دیزل ژنراتور بر حسب توان، کشور سازنده محصول، برند، سال ساخت و هچنین با توجه به نوسان نرخ ارز متغیر است. در نتیجه، تولید به بالاترین سطح قیمت خود رسید. در نتیجه، دستگاه های مصرفی که برق مورد نیاز خود را از دیزل ژنراتور ها تامین میکنند، دچار آسیب ناشی از نوسانات ولتاژ برق نخواهند شد.

موتور برق دیزلی برای استفاده از مزارع بیشتر استفاده میشود ونیز در باغ و فضای باز استفاده میشود . وقتی این هوا با نسبت حدود 1:15 فشرده می شود، مخلوط سوخت و هوا دچار احتراق شده و پیستون به عقب باز می گردد و حرکت رفت و برگشتی ایجاد می کند، سپس این حرکت توسط میل لنگ موتور ها به حرکت چرخشی تبدیل می شود. در بسیاری از محیط ها قطع برق می تواند باعث خسارت های جانی و یا مالی شود، برای مثال استفاده از این مولد ها در مرغداری و بیمارستان ها الزامی است.

از این مولدها بعنوان تولید کننده انرژی الکتریکی در موارد ضروری که برق برای چند دقیقه ممکن است قطع شود، مثلا در بیمارستانها تا تامین برق کشتی، قطار، محیطهای صنعتی، ورزشگاهها استفاده میشود. بلکه مخلوط هوا و سوخت آنقدر فشرده میشود که دمای مخلوط بالا میرود و این افزایش دما خود باعث عمل احتراق میشود که موجب عقب رفتن پیستون و تولید نیرو میشود که از طریق شفت به ژنراتور وارد میشود. این عمل یک نیروی الکترومغناطیسی در سیم پیچ ثابت ایجاد میکند و در نهایت خروجی دستگاه جریان الکتریسیته یا همان برق میباشد.

این مثال فقط برای درک اصل کار یک اینورتر است و عملاً اینورتر هرگز اینطور کار نمیکند و قطعات چرخشی ندارد. ژنراتور وسیله ای برای تامین برق در ساختمان ها و اماکن مختلف است. این کلیدها برای جابجایی برق شهر با ژنراتور و یا جابجا نمودن بین دو ژنراتور استفاده می شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکل از فیلترهای خاصی استفاده می شود که از جابجایی هوا جلوگیری می کند و باعث گرم شدن سیم ها می شود. در ژنراتور سه فاز، سه سیم پیچ تک فاز ایزوله از یکدیگر وجود دارد. این اجزا با کارکرد پیوسته با یکدیگر در جهت تولید انرژی الکتریکی برق شرکت کاراسهند عمل می کنند. توجه داشته باشید که مهمترین تفاوت دیزل ژنراتور و موتور برق، عمل احتراق میباشد. و یا یک موتور احتراق داخلی میباشد.

این شرکت آلترناتورهایی با کیفیت مناسب اما قیمت پایین تر ارائه می دهد. 3. در هنگام نصب مخزن سوخت را در جایگاه مناسب و با شیب استاندارد قرار دهید. این مسئله باعث می شود اینورتر دستگاه های زیادی که برای برق استاندارد طراحی شده اند را تغذیه کند. یک درایو فرکانس متغیر که از سه عنصر اصلی یکسو کننده، اینورتر و فیلتر تشکیلشده است. در برخی اوقات هم از آن به عنوان برق اصلی استفاده می شود. در ادامه درباره “طرز کار ژنراتور برق اضطراری” و اجزاء تشکیل دهنده آن صحبت می کنیم.پس در ادامه با ما همراه باشید. در برخی موارد خاص، تحویل و استارت دیزل ژنراتور در محل انبار شرکت آبیاران نیز به همراه آموزشهای مورد نیاز نصب و راهاندازی امکان پذیر است. از دیگر مزایای راهاندازی نرم دستگاه، ضربه وارد نشدن به قسمتهای مکانیکی آن مثل گیربکسها، تسمه و زنجیرها است که باعث بیشتر شدن عمر مفید این قطعات مکانیکی میشود.

مجموعه کاشانی از جمله شرکت های فعال در حوزه واردات و فروش تجهیزات صنعتی می باشد که در مدت فعالیت خود پروژه های بزرگ بسیاری را با موفقیت به اتمام رسانده است. برعکس فرکانس ثابت ارائهشده توسط برق شهری که یک موتور را در تمام مدت با سرعت کامل کار میکند، درایو فرکانس متغیر انعطافپذیری و همچنین صرفهجویی در هزینه را در تولید و سایر صنایع فراهم میکند. برای مثال هنگام قطعی برق شبکه شهری، یا مصارف کوتاه مدت ( مثلا 2 ساعت در شبانه روز). بیشتر بخاطر پتانسیل بالای تولید آنها مصارف صنعتی دارند. 1- ظرفیت تولید نرمال تا ماکزیمم 2- قدرت تولیدی 3- کیلووات. این شرکت معمولاً ژنراتورهایی بین 15 تا 500KVA ارائه میدهد و رنج 250 تا 500KVA را برای تأمین برق دفاتر، جرثقیلها و سایر نیازهای پروژههای عمرانی استفاده میکند. اینورتر از کلیدهای الکترونیک قدرت مانند IGBT، MOSFET استفاده میکند و تعداد سوئیچها به نوع اینورتر بستگی دارد.

موتور الکتریکی برای تولید حرکت ژنراتور سوخت دیزلی را میسوزاند و ژنراتور الکتریکی حرکت تولید شده را به برق الکتریسیته تبدیل میکند. با توجه به محبوبیتی که فیات در زمینه تولید انواع موتورهای صنعتی داشته، دیزل ژنراتور ایویکو (Iveco) که همزمان با سال تأسیس این شرکت پا به عرصه وجود گذاشت هم توانست به یک برند جهانی تبدیل شود. موتورهای دیزلی می توانند با انواع مشتقات نفت خام کار کنند. درایو فرکانس متغیر (VFD) یک دستگاه الکترونیکی است که سرعت موتورهای القایی AC را کنترل میکند و معمولا شامل یک اینورتر است. یک VFD گشتاور، سرعت و جهت موتور را میتواند کنترل میکند و همچنین موتور را بهآرامی راهاندازی کند و با شتاب کنترلشده بهسرعت موردنظر برساند. مدار کنترل سوئیچینگ دستگاههای قدرت را برای فعال کردن اجزای برق در ترتیب درست هماهنگ میکند.

انواع دیزل ژنراتور

در حالت پایدار رگولاتورها قادر خواهند بود تا ۰٫۵٪ ولتاژ نامی، خروجی ژنراتوررا رگوله کنند. به هر حال، معمولا یک فرض معمول این است که اگر یک مولد در حالت اضطراری ۱۰۰۰ کیلووات باشد، در حالت پایه و دائم به ۸۵۰ و ۸۰۰ کیلووات اکتفا شود. دیزل ژنراتورها در فواصل منظم به تعمیر و نگهداری معمول روتین احتیاج دارند. یکی از مهم ترین مواردی که به طور معمول سرویس می شود موتور است. 6. یکی از نکتههای مهم در انتخاب دیزل ژنراتور این است که میتوانید بهجای استفاده از یک ژنراتور بزرگ از دو ژنراتور کوچک استفاده کنید که اگر زمانی یکی از دیزل ژنراتورها نقض فنی پیدا کرد، دیگری به خوبی به کار خود را انجام دهد و بتواند برق مورد نیاز شما را تامین کند. لوول با وجود اینکه کمتر از 30 سال سابقه دارد، اما یکی از شرکتهای چینی دیزل ژنراتور بوده که رقابت خوبی با دیگر برندهای جهانی دارد.

قیمت دیزل ژنراتور

جهت تامين اطمینان بيشتر مي توان به جاي يك دیزل ژنراتور بزرگ از دو دیزل ژنراتور كوچكتر استفاده كرد که دراين صورت در موقع بروز نقض فني برای یکی از دیزل ژنراتور ها، میتوان از دیگری برای تامین بخشی از برق مصرفی که اهمیت بیشتری دارد استفاده کرد. اینورتر برق مورداستفاده در شبکه سیستم قدرت برای تبدیل برق DC عمده به برق AC تأمین میکند و این ابزار یعنی در انتهای دریافت خطوط انتقال HVDC استفاده میشود. این فشرده شدن موجب میشود که دما بالا رود و احتراق رخ دهد. فرق اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است. حجم مخزن سوخت آن بسته به نوع کاربرد ان و توانی که مورد نیاز است تولید کند متفتوت می باشد. اولین ژنراتور برق ساخته شده در جهان نیز توسط فارادی تولید شد که آنرا با عنوان صفحه فارادی نام گذاری نمود.

دیزل ژنراتور چیست